مدیرعامل شرکت پتروشیمی تندگویان عنوان کرد:

حضور شرکت های دانش بنیان در کنار پتروشیمی‌ها نیازی ضروری است

مدیرعامل شرکت پتروشیمی تندگویان گفت: حضور شرکت های دانش بنیان در کنار پتروشیمی‌ها به سبب بی نیاز کردن آنها از شرکت های خارجی و بی اثر کردن تحریم، ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری عروج، سیدرضا قاسمی شهری در نشست خبری رویداد فناورانه پتروفن زون که در ماهشهر برگزار شد، اظهار کرد: باید اصلاح قوانین تجارت و آیین نامه ی معاهدات صورت گیرد؛ بدون اصلاح این قوانین تولید آسیب می بیند.

وی با بیان اینکه حمایت از شرکت های دانش بنیان ضروری است، افزود: هیچ عقل سلیمی قبول نمی کند قطعه ای که می‌شود از خوزستان تهیه کرد را از تهران بخریم.

مدرعامل شرکت پتروشیمی تندگویان در خصوص ضمانت مورد نیاز برای اجرایی شدن تفاهم نامه ها با شرکت های دانش بنیان، گفت: تضمینی بزرگتر از تفاهم نامه‌ کاغذی وجود دارد و آن هم نیاز شرکت های پتروشیمی به شرکت های دانش بنیان است.

وی ادامه داد: قطعاتی که از سایر کشورها وارد می‌شد و کاتالیست هایی که در اختیار دو کشور آلمان و آمریکا بود اکنون در داخل توسط جوانان نخبه تولید می شود.

قاسمی شهری تاکید کرد: بجز شرکت های دانش بنیان چه کسی می تواند مشکل ما را حل کند؛ نیاز شرکت های پتروشیمی تضمین کننده این تفاهم نامه ها است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی تندگویان افزود: در حال حاضر بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان قرار داد با شرکت های دانش بنیان بسته‌ایم.

وی تصریح کرد: تفاهم نامه های بسته شده در این رویداد قطعا تا ماه های آینده با انجام مراحل قانونی به قرارداد منجر خواهد شد.