رئیس شورای اسلامی شهر اهواز:

حرکت بر بستر ایده های خلاقانه متخصصان و نخبگان شهر از اهداف شورای ششم اهواز است

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز از برگزاری اولین نشست تخصصی نخبگان و کارشناسان شهری با موضوع اقتصاد و درآمدهای پایدار خبر داد و گفت: حرکت بر بستر ایده های خلاقانه و الگو گرفتن از طرح های موفق با استفاده از نظر نخبگان حوزه های مختلف، جزو اهداف اصلی شورای ششم است.

به گزارش عروج، روز پنجشنبه ۲۰ آبان ماه، اولین نشست تخصصی نخبگان، متخصصان و کارشناسان شهری با موضوع اقتصاد و درآمدهای پایدار شهری با حضور متخصصین این حوزه، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اهواز و عموم مردم در صحن علنی شورا برگزار شد. 

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز در این خصوص اظهار کرد: یکی از کارهای اساسی که شورای ششم درصدد دنبال کردن آن است، استفاده از ظرفیت های نخبگان و برگزاری نشست های تخصصی با آن ها در حوزه های مختلف است که در اولین جلسه موضوع اقتصاد و درآمدزایی بررسی و راهکاری خوبی ارائه شد. 

وی با اشاره به این که این نشست ها صرفا جنبه تئوری ندارند افزود: راهکارهایی که در این نشست های تخصصی ارائه می شوند ارزیابی شده و مواردی که جنبه عملی دارند در صحن شورا مطرح و پس از بررسی با تنظیم لایه های مربوطه بصورت دستور کار ابلاغ می‌شوند. 

محمودی ضمن اشاره به حضور اساتید دانشگاه و ارائه نظرات تخصصی آن ها در این نشست، عنوان کرد: اخذ مطالبات شهرداری، ممیزی املاک و مکانیزه کردن و سهولت وصول این مطالبات، ساده سازی پیگیری موارد قانونی برای شهروندان به ویژه در حوزه شهرسازی، موضوع آلایندگی، گردشگری و استفاده از ظرفیت های درآمدزایی آن از موارد متعددی بود که اساتید حاضر در جلسه راهکارهای متعددی برای آن ها مطرح کردند. 

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز اضافه کرد: حرکت به سمت استفاده از ظرفیت و بستر اپلیکیشن ها و به طور کل استفاده از ظرفیت اینترنت، کاهش و حذف مراجعات حضوری و کاهش بروکراسی اداری، یکی دیگر از مسائل مهمی بود که کارشناسان این حوزه نظرات خوبی برای آن مطرح کردند تا در مجموع گزیده این نظرات در جلسات تخصصی با همکاری مرکز پژوهش به صورت عملی پخته و ارائه شود. 

وی همچنین موضوع ترافیک، محیط زیست و فضای سبز را یکی دیگر از مسائل مهم مطرح کرد و گفت: حرکت بر بستر ایده های خلاقانه و مکانیزه کردن مسائل این حوزه ها و الگو گرفتن از ایده ها و طرح های موفق، از مواردی است که شورای ششم با برگزاری این جلسات و استفاده از ظرفیت نخبگان، سعی بر هدف گذاری و حرکت در این مسیر را دارد.