جهان شیعه به انسان هایی باسواد و اهل مطالعه نیازمند است

نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري، با اشاره به اهميت مطالعه و كتابخواني، اظهار داشت: جهان شيعه به انسان هايي باسواد و اهل مطالعه

آیت الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی شهدای اسلام آباد اندیکا، ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و عید غدیر، گفت: افتتاح این کتابخانه در آینده تأثیر عظیمی در فرهنگ، اخلاق و معنویت این مردم ولایتمدار این منطقه خواهد داشت.

 

وی ضمن دعوت از مردم شهرستان اندیکا برای مطالعه کتاب به اهمیت مطالعه و نیاز امروز جهان شیعه به انسان هایی با سواد پرداخت و تصریح کرد: در روایات و احادیث اسلامی آمده است که کتاب های خودتان را حفظ کنید و نگه دارید که در آینده به آنها نیاز پیدا می کنید.

 

آیت الله شفیعی، اضافه کرد: در حال حاضر دشمنان اسلام، در روستاهای دوردست تبلیغات مسمومی را علیه اسلام، انقلاب و مذهب تشیع به راه انداختند از این رو همگی ما باید آماده مقابله با آنها باشیم و آمادگی علمی، فرهنگی، اخلاقی و معنوی را داشته باشیم.

 

وی افزود: باید آنقدر آمادگیداشته باشیم تا اگر دشمن به این منطقه آمد مأیوس شده و متوجه شود که مردم اینجا دوستدار انقلاب و دوستدار روحانیت هستند و بدانیم که این انقلاب امانتی در دست ماست که باید آن را به صاحب اصلی آن که یعنی حضرت ولیعصر(عج) برسانیم.

 

همچنین مهندس عبدالحمید فخاری مقدم، فرمانداراندیکا، با بیان اینکه طی ۱۶ماه گذشته شاهد افتتاح ۲۰ کتابخانه عمومی در سطح شهرستان های استان بودیم، عنوان کرد: افتتاح این کتابخانه در این منطقه باعث ایجاد تحولات بسیاری از جمله ارتقای سطح فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مردم می شود و یکی دیگر از مهم ترین کارکردهای آن می تواند پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان این منطقه باشد.

 

لازم به ذکر است، در این مراسم علاوه برافتتاح کتابخانه، مسجد قمر بنی هاشم(ع) که توسط خیر روستای اسلام آباد ساخته شده بود، توسط آیت الله شفیعی افتتاح و به بهره برداری رسید و همچنین ایشان از سد و نیروگاه شهید عباسپور و حوزه علمیه امام رضا(ع) بازدید کرد.