جلسه نهج البلاغه موسسه عصر ظهور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر ظهور، یکی دیگر از سلسله جلسات نهج البلاغه با موضوع همت عالی برگزار گردید. یک سالی هست که سلسله جلسات نهج البلاغه در قالب طرح شهید بهشتی با همت موسسه فرهنگی عصر ظهور برگزار می شود. این جلسه با محوریت خطبه ها و حکمت های کتاب نهج البلاغه هر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر ظهور، یکی دیگر از سلسله جلسات نهج البلاغه با موضوع همت عالی برگزار گردید.

یک سالی هست که سلسله جلسات نهج البلاغه در قالب طرح شهید بهشتی با همت موسسه فرهنگی عصر ظهور برگزار می شود.
این جلسه با محوریت خطبه ها و حکمت های کتاب نهج البلاغه هر پنجشنبه ؛ پس از نماز ظهر و عصر و صرف ناهار برگزار می شود.
سخنران این جلسات حجت الاسلام و المسلمین سید منصور موسوی می باشند . چند هفته ای است این جلسات با موضوع عبادت در نهج البلاغه برگزار می شود و این هفته با محوریت خطبه ۲۴۱ ( تشویق برای جهاد) که آخرین خطبه نهج البلاغه است؛ پیگیری شد.
سیر کلی جلسه با موضوع همت عالی و عزم جدی بود. حجت الاسلام و المسلمین موسوی با بیان این که، همت عالی یک خواست قلبی است گفت: ارزش هر انسان به مقدار همت اوست. به هر میزان همت بالا برود، تلاش انسان نیز بالا می رود. همت نشات گرفته از قلب است و اگر قلب چیزی را طلب کرد اراده انسان به سمت او حرکت می کند.
ایشان در ادامه با اشاره به روایتی امام صادق علیه السلام که، (مومن اگر خدا به او بالاترین نعمت ها را بدهد یا با مقراض او را تکه تکه بکند، برای او تفاوتی نمی کند.) افزود؛ اسلام تنها و کامل ترین برنامه سعادت انسان به دنبال تربیت مومن جهادی است. اگر ایمان و جهاد (همت عالی) که دو روی یک سکه هستند با هم در یک شخص شکل بگیرد به سرعت مراتب سلوک و عرفان را طی خواهد کرد.
حجت الاسلام موسوی با طرح این موضوع که چرا بعضی از جوان ها دچار بحران هویت هستند ادامه داد که شیطان قسم خورده است که انسان را گم هدف می کند. گمراه را می توان راهنمایی کرد اما کسی که اغوا شد یعنی گم هدف شد؛ خیر. کسی که نمی تواند هدفش را پیدا کند دچار شهوات نفسانی شده و به تناقض درونی گرفتار خواهد شد.
ایشان در ادامه با بیان خطرات گم هدفی بیان داشتند که چه بسا کسانی پس از کسب درجات علمی و اخلاقی و جهادی، دچار گم هدفی شدند و دون همت گشتند و از راه حق فاصله گرفتند.
وی در پایان گفت: خداوند به اندازه نیت و ظرف مومن به او نعمت می رساند. بلند همتی هم در بعد فردی و هم بعد اجتماعی، فرد و جامعه را به حرکت در می آورد.
در پایان جلسه نیز ترجمه خطبه ۲۴۱ قرائت شد و به رسم حسنه سلسله جلسات نهج البلاغه تک تک حضار دعا کرده و حاضرین ندای آمین سر دادند.