جشن میلاد فاطمه معصومه(س) هیات کریم اهل بیت(ع)

مراسم جشن ميلاد حضرت فاطمه معصومه (س) جمعه شب در محل فاطميه شهر اهواز برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عروج؛ مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) جمعه شب در محل فاطمیه شهر اهواز برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام بهمن نژاد به ایراد سخنرانی کردند  و مداحان اهل بیت (ع) به مدیحه سرایی پرداختند. در ادامه گزیده از صحبت های حجت الاسلام بهمن نژاد را دنبال کنید.

حجت الاسلام بهمن نژاد پس از مقدمات،بحث را با این حدیث شروع کردند که من عرف نفسه فقد عرفه ربه
ایشان با استناد به این حدیث شناختن نفس خود را یکی از کار های ضروری برای هر فرد مسلمان بیان کرد.وی در ادامه گفت: علم نفس در اوایل در میان اجتماعات مطرح میشد و رواج داشت ولی امروزه این مباحث فقط به حوزه ها محدود میشود. بهمن نژاد تمام دارایی ما مسلمانان را ایمان دانست و در این باره گفت: ایمان با معلومات فرق میکند.ایمان آن دسته از معلومات است که با جان ما گره خورده است. وقتی که نیت با عقل گره خورده و با اراده همراه میشود به آن ایمان می گویند. ایشان در ادامه فرمودند:نفس چهار بعد دارد ۱نفس شهوانی ۲ نفس غضب ۳ نفس واهمه ۴ نفس عاقله
ایشان گفتند:ایمان بستگی به اولین تصمیم که انسان در اولین لحظه میگیرد دارد و شیطان هم در همین لحظه دست به کار میشود و تلاش برای گمراه کردن انسان میکند.وی در مثال از مکان هایی که شیطان به انسان نزدیک میشود گفت:زمانی که خشمگین میشوید شیطان به قوه ی غضب شما نزدیک میشود و شما را از این راه تحت تاثیر قرار میدهد.قوای واهمه در جوانی یا دوره ای که انسان پا به سن میگذارد.تقویت میشود.علاقه انسان به این است که قوای وهمانی ما فعال باشد.قوای وهمانی یا خیالی ما باعث به وجود آمدن سوالات بی منطق در ذهن ما میشود.مثلا خداوند انسان را برای چه آفریده است؟؟؟یا چه کسی خداوند را آفریده است؟؟؟؟و امثال اینها.این سولات بر میگردد به این که ما باید نفس خود را بشناسیم.و یک سری علوم به این سوالات جواب خواهد داد

بهمن نژاد در ادامه گفت: مبدا میل در انسان ها دو گونه است.۱ غریضه ۲ فطرت

ایشان خاطرنشان کردند که انسان مسلمان و با ایمان باید کاری بکند که مبدا میلش از فطرت سرچشمه بگیرد.
ایشان در مورد مراحل روح گفتند که روح چهار مرحله دارد:۱ نباتی ۲ انسانی ۳ شهوانی ۴ روح ایمان.
روح ایمان ارزشمندترین چیزی است که انسان دارد و برتری انسان بر دیگر موجودات بر داشتن این روح دلالت دارد. پاداش خداوند به انسان ها ایمان به اوست. الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا.شب های قدر مهلتی گرانبهاست برای کسانی که به دنبال این پاداش خداوند اند.ایمان مربوط به بالا ترین بعد روحانی است.هییت ها و مساجد و اینگونه مجالس راه هایی برای رسیدن به ایمان و استفاده از قوای عاقله است.
از نشانه های ایمان در یک فرد اینست که پس از انجام کار ناپسند یا ترک یک عمل پسندیده عذاب وجدان بگیرد و آرام و قرار نداشته باشد.ایشان در ادامه صحبت هایشان گفتند: پیامبر در یکی از جلسات در مسجد از صحابه می پرسند:محکم ترین دستگیره ایمان چیست؟صحابه یک به یک جواب میدادند ولی پاسخ ها درست نبود.تا اینکه خود پیامبر فرمودند:محکم ترین دستگیره ایمان این است که حب و بغض شما برای خدا باشد.
بهمن نژاد در ادامه گفت: امر به معروف و نهی از منکر از نشانه های انسانی است که ولایت دارد و شرط ایمان را ولایت دانست.روح ایمان باید بر انسان مسلط باشد.این کار باعث سوء ظن به خود میشود که خیلی خوب است و باعث میشود که به کار های خودت دقیق تر نگاه کنیم. امام علی میفرمایند: هر چقدر به عیب های مردم فکر بکنی عیب خودت نزد خودت کوچک میشود.
ایشان در انتها اضافه کردند که: انسان باید معرفت نفس پیدا کند.باید خودش را بشناسد.شخصیت خودش را بشناسد.تا بتواند خدای خودش را بشناسد.من عرف نفسه فقد عرف ربه

قابل ذکر است که این گزارش توسط یک دانش آموز به نام مهدی بوری و با استفاده از یک قلم و کاغد و همچنین تلفن همراه تهیه شده . لذا دوستانی که اقدامات فرهنگی را منوط به وجود امکانات می دانند دقت داشته باشند امکانات تنها شاید کیفیت کار را ارتقا ببخشد و اصل بر کننده کار است.