تعداد مردها در جهان بیش از زنان است

جمعیت کنونی جهان (July 2011) در حدود شش میلیارد و 930 میلیون نفر است و در ازای بدنیا آمدن هر 100 نوزاد دختر، 107 نوزاد پسر متولد می شود اما این ترکیب با بالا رفتن ترکیب سنی تغییر می کند و به 100 زن در مقابل 101 مرد می رسد.

به گزارش عروج، سازمان ملل متحد نسبت به افزایش جمعیت جهان ابراز نگرانی کرده و خواستار آن شده برای گسترش نیافتن فقر و حفظ منابع طبیعی و فسیلی تمامی کشورهای عضو این سازمان برنامه های منسجم تری برای کنترل میزان زاد و ولد انجام دهند.

 این در حالی است که تا چند هفته دیگر جمعیت جهان به رقم هفت میلیارد نفر خواهد رسید و اگر اقدامات موثری برای کنترل جمعیت انجام نشود جمعیت جهان در پایان این قرن و تا سال ۲۱۰۰ میلادی دو برابر شده و به رقم ۱۴ میلیارد نفر خواهد رسید.
با این وجود متاسفانه سریعترین نرخ رشد جمعیت متعلق به توسعه نیافته ترین کشورهای جهان است. کشورهایی که همگی آنها در آفریقا قرار دارند و از امکانات پایین بهداشتی و آموزشی برخوردارند و در برخی از این کشورها هر زن به طور متوسط صاحب هفت بچه است.
بر اساس این آمار جمعیت کنونی جهان (July 2011) در حدود شش میلیارد و ۹۳۰ میلیون نفر است و در ازای بدنیا آمدن هر ۱۰۰ نوزاد دختر، ۱۰۷ نوزاد پسر متولد می شود اما این ترکیب با بالا رفتن ترکیب سنی تغییر می کند و به ۱۰۰ زن در مقابل ۱۰۱ مرد می رسد. هشت درصد از جمعیت جهان بالای ۶۵ سال سن دارند (۵۵۰ میلیون نفر) و ۲۶ درصد پایین تر از ۱۴ سال (یک میلیارد و هشتصد میلیون نفر).