پروژه نخ نماي تخريب اقتصادي ارگان هاي قانوني انقلاب اسلامي

ترور شخصیت رهبر انقلاب با هدف فشار بر مذاکرات هسته ای

سه روز پس از پايان مذاكرات نا­سرانجام ژنو كافي بود تا خبرگزاري انگليسي رويترز خشم خود را از عدم پذيرش توافق ظالمانه ژنو در گزارشي ساختگي عليه رهبري نشان دهد. اين بار تيغ اين رسانه غربي به سوي كسي نشانه رفته است كه تنها مدافع سرسخت منافع جمهوري اسلامي ايران در تمام مقاطع تاريخي رهبري­شان بوده­اند.

 

 

سه روز پس از پایان مذاکرات نا­سرانجام ژنو کافی بود تا خبرگزاری انگلیسی رویترز خشم خود را از عدم پذیرش توافق ظالمانه ژنو در گزارشی ساختگی علیه رهبری نشان دهد. این بار تیغ این رسانه غربی به سوی کسی نشانه رفته است که تنها مدافع سرسخت منافع جمهوری اسلامی ایران در تمام مقاطع تاریخی رهبری­شان بوده­اند.

این در حالی است که سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص روابط ایران و انگلیس گفت: پیرو مذاکرات دو وزیر خارجه در نیویورک مقرر شد گفتگوها بین نمایندگان دو وزارت خارجه ادامه یابد و پیرو این گفتگوها روز گذشته(۱۵/۷/۱۳۹۲) آقای ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس طی تماس تلفنی با آقای دکتر ظریف پیشنهاد داد که دو کشور نسبت به تعیین کاردار غیر مقیم در پایتخت های دو کشور اقدام نمایند.

در این گزارش که به سفارش جمعی از بهائیان در ایران تهیه شده است در روایتی نادرست از نحوه مواجه ستاد اجرایی فرمان امام با اموال بهائیان سخن گفته شده است. این در حالی است که رویترز به اقداماتی که کشورهای اروپایی و دولت مطبوعش با اموال و دارایی های مخالفینشان دارند اشاره­ای نمی­کند.

بیان این مطالب در حالی است که تمام کشورهای دنیا نهادی را برای اداره اموال نامشروع قانونی دارند. در جمهوری اسلامی ایران و بر طبق نص شریعت این اموال نامشروع تلقی می­شوند و اداره آن با حاکم شرع است از قبیل «ثروت‌های ناشی از ربا، غصب، رشوه، اختلاس، سرقت، قمار، سواستفاده از موقوفات، سواستفاده از مقاطعه‌کاری‌ها و معاملات دولتی، فروش زمین‌های موات و مباحات اصلی، دایر کردن اماکن فساد و سایر موارد غیر‌مشروع و … .

قابل ذکر است که با توجه به این گزارش تمام زعمای تشیع ثروتمند­ترین افراد روی زمین به حساب می­آیند زیرا مسئولیت اداره این اموال به عهده آنان قرار داشته است و این در حالی است که تاریخ گواه ساده زیستی این بزرگواران بوده است.

مبتنی بر اصل ۴۵ قانون اساسی انفال و ثروت­های عمومی از قبیل زمین‌های اموات یا رها شده، معادن، دریاها، دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و سایر آب‌های عمومی، کوه‌ها، دره‌ها، جنگل‌ها، نی‌زارها، بیشه‌های طبیعی، مراتعی که حریم نیست، ارث بدون وارث، و اموال مجهول المالک و اموال عمومی که از غاصبین مسترد می‌شود، در اختیار حکومت اسلامی است.

نکته بسیار حائز اهمیت در گزارش رویترز اعتراف به پیدا نکردن هیچ سند و مدرکی درباره ورود این اموال در زندگی شخصی رهبری دارد. در متن این گزارش آمده است: «رویترز سندی دال بر این‌که [آیت الله]خامنه‌ای از ثروت ستادش استفاده شخصی می‌کند نیافته است.»

بیان این نکته خالی از لطف نیست که بسیاری از از اموال ستاد اجرایی بنا به اعتراف همین گزارش نیز صرف امور عام المنفعه و سرمایه­گزاری در اموری می­شود که برای منفعت عمومی ضروری است و دولت و نهادهای خصوصی توان سرمایه­گزاری در این بخش­ها را ندارند.

یکی از بنیاد هایی که در امور عام المنفعه و خیریه تلاش می کند بنیاد برکت است. بنیاد برکت در یکی از طرح های محرومیت زدایی خود ۴۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه روستاهای محروم کشور سرمایه گذاری کرده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی  طی رهنمودهایی در تبین اهداف این بنیاد فرمودند: «من در ذهنم حل مشکلات محرومین بوده است. مثلا مشکلات ۱۰۰۰ روستا را کاملا حل کنید. چقدر خوب است ۱۰۰۰ نقطه آباد شود و یا ۱۰۰۰ مدرسه در کشور ساخته شود. این دستگاه را برای این کار آماده کنید.»

دلیل عصبانیت کشورهای غربی از ستاد اجرایی فرمان امام را می­توان در لا به لای گزارش رویترز به وضوح مشاهده کرد. در این گزارش آمده است: «خرداد ماه گذشته وزارت­خزانه داری آمریکا ستاد و سی و هفت شرکت تابعه آنرا به دلیل دور زدن تحریم­های بین المللی علیه ایران تحریم کرد.»

اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام در دور زدن تحریم­ها و استیفای منافع مردم ایران دولت­های غربی از جمله آمریکا و شریک ­سیاسی تجاری­اش انگلستان را آنقدر عصبانی کرده بود که در تابستان ۱۳۹۱ این ستاد و شرکت های تابعه اش را تحریم کردند و حالا اقدام به فضاسازی رسانه­ای علیه این مجموعه می­کنند.

این ادعاها برای تخریب چهره مقام معظم رهبری در حالی شدت گرفته است که هر روزه بر اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان اسلام به خاطر تدابیر داهیانه ایشان افزوده می­شود. به همین خاطر است که چنین هجمه رسانه­ای علیه ایشان بصورت گسترده آغاز شده است.

این مسائل در حالی صورت می­گیرد که عطا الله مهاجرانی وزیر فراری ارشاد دولت آقای خاتمی که در همکاری با لابی­های صهیونیستی مشهور خاص و عام شده است در جلسه سخنرانی و پرسش و پاسخی که در کتابخانه کنزینگتون لندن داشت وی پیرامون زندگی اقتصادی مقام معظم رهبری می­گوید: «حتی یک نقطه تاریک در زندگی اقتصادی آیت‌الله خامنه‌ای وجود ندارد.»

 مهاجرانی که خود از نزدیک در مقاطع مختلف تاریخی شاهد زندگی خصوصی رهبری بوده است اذعان می­کند: «خود من که از آغاز انقلاب در مجلس بودم و در دولت بودم و آیت‌الله خامنه‌ای را می‌شناسم به عنوان منتقد ایشان اقرار می‌کنم که یک نقطه خاکستری حتی نه تاریک در زندگی اقتصادی ایشان و خاندانشان نمی‌شود پیدا کرد.»

محمد علی الفت­پور