تداوم باران و رعد و برق تا فردا در خوزستان

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بارش باران، رعد و برق و وزش باد که از امروز در برخی نقاط استان آغاز شده تا فردا چهارشنبه ادامه دارد.

به گزارش عروج به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان، محمد سبزه زاری بیان کرد: در بررسی نقشه های هواشناسی تا بعداز ظهر فردا به دلیل گذر سامانه ناپایدار همراه با شاخص های همرفتی بالا سبب بارش پراکنده، گاهی رگبار و رعد وبرق و وزش باد متوسط تا نسبتا شدید، تندبادهای لحظه ای و احتمال ریزش تگرگ در برخی نقاط استان به ویژه در مناطق شمالی و شرقی و ارتفاعات و بخش هایی از مرکز و جنوب خواهد شد.

وی افزود: شمال خلیج فارس نیز تا اواخر روز پنجشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود و از فردا تا روز شنبه نیز روند افزایش دما در استان رخ خواهد داد.

سبزه زاری ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته گتوند با ۴۲.۴ و ایذه با ۱۸.۳ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان و حداقل دمای اهواز ۲۷.۱ و حداکثر ۴۱.۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان با صدور اطلاعیه ای نسبت به تقویت سامانه بارشی، رگبار، رعد و برق و گرد و خاک موقت از روز سه شنبه تا چهارشنبه هشدار سطح زرد و نارنجی صادر کرده بود.

همچنین بر اساس هشدار دریایی سطح نارنجی، وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج از اواخر وقت دوشنبه تا اواخر وقت پنجشنبه پیش بینی شد که نوع مخاطره وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج در شمال خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان است.

به گزارش سازمان هواشناسی کشور هم‌زمان با ورود سامانه بارشی از سمت شمال‌غرب به کشور، بارش‌ها از امروز در ۲۳ استان شروع خواهد شد که در هشت استان با شدت بیشتری است و تا روز چهارشنبه (فردا) ادامه خواهد داشت و بر اساس

هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی طی امروز سه‌شنبه تا فردا چهارشنبه در بخش‌هایی از غرب، شمال‌غرب و شمال استان‌های جنوبی خبر داد.

مخاطرات این سامانه که از نوع رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید، در نقاط مستعد گردوخاک و در برخی نواحی تگرگ است، امروز (سه‌شنبه) زنجان، کرمانشاه، کردستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق خوزستان و ارتفاعات و دامنه در استان‌های قزوین و البرز را با شدت بیشتری در برمی‌گیرد که برای آن هشدار نارنجی صادر شده است.