بانک سینا تسهیلات با کارمزد صفر درصد به متقاضیان می پردازد

بانک سینا نخستین بانکی است که اعطای وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد را در نظام بانکی اجرایی کرده است

به گزارش عروج، مدیر امور شعب بانک سینا در استان خوزستان گفت: بانک سینا نخستین بانکی است که اعطای وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد را در نظام بانکی اجرایی کرده است. بانک سینا با معرفی طرح «آفتاب» پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بدون کارمزد را بنیان گذاشته است که پرداخت این نوع وام از خردادماه ۱۴۰۲ آغاز شد.


عباس قبادزاده فرد مدیر امور شعب بانک سینا در استان خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: بانک سینا نیز با شناخت درست نیازهای اقشار متوسط و خاص جامعه که به دنبال دریافت تسهیلات «بدون سود» هستند، طرح تسهیلاتی «آفتاب» را معرفی کرده است.
قبادزاده فرد گفت: گزارش بانک مرکزی از عملکرد نظام بانکی نشان می‌دهد که بانک سینا از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزند آوری به بیش از ۹هزار و ۹۰۰ نفر پرداخت کرده است.
مدیر منطقه خوزستان افزود: بانک سینا در ۹ ماه نخست امسال بیش از ۳ هزار و ۵۲۱ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری را به حدود ۵۵۰۰ متقاضی پرداخت کرده است. همچنین بیش از ۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در قالب چهار هزار و ۴۲۲ پرونده از سوی بانک سینا به متقاضیان پرداخت شده است.
وی گفت: نیازهای تسهیلاتی متقاضیان نظام بانکی را می‌توان به دو دسته «فوری» و «زمان دار» تقسیم کرد. در حالت نخست، بانک می‌تواند متناسب با شرایط روز در قالب طرح‌های مصوب بانک مرکزی و در قالب عقود و ارقام مشخص با نرخ سود و کارمزد معلوم، تسهیلاتی را به شکل مرابحه، خرید دین، مضاربه، جعاله و… پرداخت کند.
قبادزاده فرد گفت: با این حال، بسیاری از مشتریان نظام بانکی نمی‌توانند نیاز خود را در چارچوب‌های مشخص‌شده برآورده کنند و به شرایطی منعطف در این زمینه نیازمندند. آن‌ها می‌خواهند میزان تسهیلات را خودشان تعیین کنند، در انتخاب دوره بازپرداخت اختیار داشته باشند و حتی در انتخاب میزان اقساط دخل و تصرف کنند.
مدیر امور شعب بانک سینا در استان خوزستان گفت: در چنین شرایطی است که بانک‌ها با طراحی محصولات منحصر به فرد، متناسب با نیاز و البته توانایی مالی مشتریان، تسهیلات ویژه‌ای در اختیار آن‌ها قرار می‌‌دهند. بانک سینا نیز با شناخت درست نیازهای اقشار متوسط و خاص جامعه که به دنبال دریافت تسهیلات «بدون سود» هستند، طرح تسهیلات «آفتاب» را معرفی کرده است.
وی با بیان میزان و شرایط وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد آفتاب گفت: برای دریافت وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد آفتاب، افتتاح یک حساب قرض‌الحسنه با حداقل موجودی ۵۰ هزار تومان لازم است. افراد می‌توانند بر اساس میانگین یک ماهه تا ۱۲ ماهه این حساب درخواست وام کنند. بسته به اینکه موجودی یا همان رسوب سپرده قرض‌الحسنه افراد چند ماه است، مبلغ وام می‌تواند به میزان ۱۳٫۱ درصد این موجودی تا ۱۴۷٫۲ درصد آن باشد. به عنوان مثال اگر فردی برای مدت شش ماه مبلغ یکصد میلیون تومان را در این حساب قرار دهد، می‌تواند با فرض بازپرداخت ۱۲ ماهه، مبلغی حدود ۸۲ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه دریافت کند و مجموع موجودی خود را به ۱۸۲ میلیون تومان برساند.
مدت بازپرداخت این تسهیلات بین ۶ تا ۴۸ ماه متغیر است و بر اساس مدت زمان ایجاد میانگین حساب و بازپرداخت، ضریب تسهیلات یعنی نسبت وام دریافتی به میانگین سپرده، تعیین می‌شود.
سقف وام پرداختی به افراد در این طرح ۳۰۰ میلیون تومان است، مشروط به آن‌که مانده اصل تسهیلات خرد اعطایی و کارت اعتباری فرد در بانک سینا از این مبلغ بالاتر نباشد.
مدیر امور شعب استان خوزستان بانک سینا با تاکید مجدد بر اینکه وام طرح آفتاب، تسهیلات “میان مدتی” است،گفت: موضوع جذاب دیگر این طرح بانک سینا، امکان انتقال امتیاز این وام به سایر افراد است. یعنی پس از اینکه فرد سپرده‌گذاری کرده و موعد دریافت وام فرا رسیده، می‌تواند امتیاز دریافت وام را به بستگان درجه یک با تکمیل فرم انتقال امتیاز واگذار کند.
همچنین کارفرمایان حقیقی نیز می‌توانند امتیاز وام خود را با ارائه مدارک مربوط به سوابق بیمه‌ای که حداقل باید سه ماه باشد و تکمیل فرم انتقال امتیاز وام، به پرسنل زیرمجموعه منتقل کنند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی tarh.sinabank.ir/aftab مراجعه کنند.