باران، گرد و خاک و شرجی در راه خوزستان

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: پدیده باران، گرد و خاک، رعد و برق و افزایش رطوبت تا اواسط هفته برای برخی از نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش عروج به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان، محمد سبزه زاری بیان‌کرد: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی طی امروز تا اواسط روز دوشنبه به ویژه از ظهر امروز تا بعدازظهر فردا، عبور موج بارشی را از روی استان نشان می‌دهد که احتمالا سبب رگبار و رعد وبرق و وزش بادهای متوسط تا شدید به ویژه در مناطق شمالی و شرقی و ریزش تگرگ در برخی از مناطق می‌شود.

وی افزود: با توجه به ماهیت بارش‌های بهاری احتمال رگبار و رعد و برق به‌صورت نقطه‌ای در دیگر نقاط استان نیز وجود دارد.

سبزه زاری ادامه‌داد: همچنین با توجه به شاخص‌های بالای ناپایداری تا اواخر روز یکشنبه احتمال تندبادهای لحظه‌ای و وقوع گرد و خاک‌های همرفتی در بیشتر نقاط استان وجود خواهد داشت.

مدیر کل هواشناسی خوزستان بیان‌کرد: جریانات جنوبی تا اوایل روز سه‌شنبه سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبی، ساحلی، غربی و مرکزی خواهد شد؛ شمال خلیج فارس تا اواخر وقت فردا مواج و در بعضی ساعات همراه با رگبار پراکنده و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته اهواز با ۴۱ و دهدز با ۱۶ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین‌ترین دما را داشتند و حداقل دمای اهواز ۲۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به ورود سامانه بارشی، بالا بودن ضرایب ناپایداری، وزش باد متوسط تا شدید و وقوع گرد و خاک از ظهر روز جمعه تا اواخر روز یکشنبه هفته آینده هشدار سطح زرد و از روز شنبه تا یکشنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.