مشاور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور زنان و خانواده:

ایجاد بستر امن برای ورود و حضور فعال زنان در جامعه از دستاوردهای انقلاب اسلامی

نشست هم اندیشی بصیرتی با حضور مشاور مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در امور زنان و خانواده و رئیس دفتر مدیرعامل، مدیر منابع انسانی و رئیس امور مکانیزه و خدمات منشی گری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب روز دوشنبه، 11 مهر ماه در اهواز برگزار شد.

 به گزارش عروج و به نقل از روابط عمومی مناطق نفت خیز جنوب، در این جلسه علمدار متولی مشاور و رئیس دفتر مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، ضمن عرض خیرمقدم به خانم گودرزی مشاور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور زنان و خانواده و حاضرین، گفت: در ۳۰ ساله اخیر اشتغال، جذب، توسعه فعالیت و پیشرفت کاری بانوان در عرصه ی کار و حوزه های تخصصی، در وزارت نفت و سایر سازمان های کشور مشهود بوده است.

 وی در ادامه  ابراز امیدواری کرد که این نشست سرآغازی برای تعامل و گره گشایی مشکلات اداری بانوان باشد و از مسئولیت پذیری و ایجاد نظم امور توسط بانوان در عرصه های کاری تقدیر نمود.

 در ادامه منوچهر بارانی مدیر منابع انسانی مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به درک نقش محوری بانوان در خانواده و سازمان و مهارت بالای ادراکی آنان، موجب اصلاح جایگاه سازمانی خواهد شد که انتظار می رود، بخشی از حقوق خواهران توسط مشاور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور زنان و خانواده، بلاواسطه در سیاست های کلان شرکت ملی نفت جهت اصلاح مشکلات کارکنان، عنوان و پیگیری شود.

 مدیر منابع انسانی در خصوص ارائه آمار نیروی انسانی افزود: ۴۰ هزار نیروی انسانی در مناطق نفت خیز جنوب در مناطق عملیاتی و ستادی مشغول به کار بوده که از این تعداد ۲۰۴۵ خانم در انواع استخدام (رسمی، قراردادی و ارکان ثالث) در حال انجام وظیفه می باشند. در سه ساله ی اخیر طرح طبقه بندی نیروهای ارکان ثالث، ساماندهی نیروهای قرارداد مدت موقت و ارتقاء حقوقی آنان انجام شده است. همچنین تبدیل وضعیت کارکنان مشمولین بند واو، دال و آزمون توانمندی سازی که تعداد بسیاری از آنان را بانوان تشکیل می دهند، انجام پذیرفته است.

 خانم گودرزی مشاور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور زنان و خانواده نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع بانوان و مدیران مناطق نفت خیز جنوب گفت: عمده مشکلات کارکنان در کل نظام اداری استخدامی کشور می باشد که در خصوص بانوان این امر پر رنگ تر می باشد. دستاورد انقلاب اسلامی ایجاد بستر امن برای زنان جهت ورود و حضور در اجتماع است به طوری که قداست خانواده حفظ شود و زنان بدون آنکه استثمار شوند از توانمندی شان استفاده شود و مورد تکریم قرار گیرند.

 وی افزود: در خصوص اصلاح دیدگاه جنسیتی اقدامات مهمی انجام شده است به نحوی که بانوان در عرصه ی اجتماعی برای رشد کشور، حضور یافته و هویت اجتماعی بدست آورند.

 در بخش پایانی این نشست، مشاور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور زنان و خانواده پس از شنیدن محدودیت ها و مشکلات  موجود، ارائه پیشنهادات و راهکارها توسط بانوان حاضر در جلسه، قول مساعدت بر انتقال و پیگیری موارد مطرح شده، جهت تسهیل مشکلات و بازبینی قوانین براساس شایسته سالاری و منزلت کلیه کارکنان دادند.