اهواز میزبان کاروان خدام آستان قدس رضوی است

فرماندار اهواز گفت: كاروان خدام آستان قدس رضوي همزمان با دهه كرامت با هدف بسط و ترويج فرهنگ رضوي در اين كلانشهر حضور مي‌يابند.

عبدالعزیز فدعمی امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم‌های دهه کرامت اظهار کرد: کاروان خدام آستان قدس رضوی پنجشنبه ۲۱ شهریورماه امسال وارد اهواز شده و در مسجد آیت‌الله موسوی‌جزایری و زرگان مورد استقبال مردمی قرار می‌گیرند.

وی افزود: جشن‌های بزرگ رضوی با عنوان زیر سایه خورشید در مناطق مختلف شهر اهواز برگزار می‌شود و خدام حرم حضرت امام رضا (ع) به منظور عیادت از بیماران صعب العلاج در بیمارستان‌های شفا و گلستان و نیز بازدید از زندانیان زیر۱۸ سال، حضور می‌یابند.

فرماندار اهواز برگزاری مراسم جشن‌های ملی پسران و دختران، حضور در گلزار شهدا و حضور در آسایشگاه جانبازان را از دیگر برنامه‌های کاروان خدام حرم رضوی در اهواز عنوان کرد.

فدعمی با اشاره به اینکه مردم خوزستان و شهرستان اهواز همیشه عشق و ارادت خود را به ولایت و ائمه اطهار(ع) ثابت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: جشن‌های دهه کرامت با حضور گسترده مردم اهواز برگزار می‌شود.

وی استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری جشن‌های دهه کرامت را ضروری دانست و افزود: ما ایرانیان که مفتخر به میزبانی از حضرت امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت شاه‌چراغ(ع) هستیم باید در راستای گسترش عطر معنویت در فضای عمومی جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های آن بزرگواران بیش از پیش تلاش کنیم و بدین وسیله ارادت خود را به این ائمه معصوم (ع) ابراز کنیم.

از۱۶ شهریور مصادف با یکم ذی القعده میلاد حضرت معصومه (س) تا ۲۶شهریورماه، ۱۱ ذی القعده روز میلاد امام هشتم علی بن موسی الرضا (ع) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.

 

مرجع / اهواز نوین