در راستای اجرایی شدن «نهضت مهارت آموزی در گام دوم انقلاب» انجام شد؛

انعقاد تفاهمنامه همکاری تحقق اقتصاد دانش بنیان در خوزستان

به منظور ایجاد بستری مناسب جهت تحقق اقتصاد دانش بنیان به عنوان زیر ساخت اصلی اقتصاد مقاومتی، گسترش زیر ساخت های توسعه فناوری و توسعه ساختارها و زیربناهای رشد فعالیت های دانایی محور به ویژه ایجاد و توسعه مراکز رشد تفاهمنامه سه جانبه بین اداره كل آموزش فنی و حرفه ای استان خوزستان، پارک علم و فناوری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان منعقدشد.




به گزارش عروج به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان؛
این تفاهمنامه که امضای شهرام ملایی هزاروندی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان، محمد راضی جلالی رئیس پارک علم و فناوری خوزستان ومهرداد نیکو رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان رسید موضوع آن  همکاری و مشارکت جهت تاسیس و راه اندازی مرکز آموزش ، فناوری و بهره برداری فنی و حرفه ای (مرکز رشد) واقع در شهرک صنعتی شماره دو  شهرستان اهوازاست.
بنا به این گزارش؛کمک به افزایش ثروت از طریق توسعه اقتصاد متکی بر فناوری و نوآوری.حمایت از تکمیل فرآیند تبدیل ایده به محصول و تسریع در روند انتقال دانش فنی و فناوری. فراهمسازی بسترهای اشتغال مولد دانشآموختگان رشتههای مختلف دانشگاهی.حمایت از ایجاد و توسعه مراکز رشد مهارتی با هدف توسعه اقتصاد دانش ببنیان، کمک به توسعه فعالیت های کارآفرینی مهارت محور در قالب فعالیتهای دانش بنیان مرکز رشد.ایجاد زمینه جذب مهارت آموختگان مراکز آموزش فنی و حرفه ای در قالب واحدهای فناور در راستای رفع فقر و توسعه اشتغال وارائه آموزشهای مهارتی در مرکز رشد از اهداف این انعقادتفاهمنامه است.


گفتنی است مدت اعتبار تفاهمنامه اعتبار این تفاهمنامه از تاریخ امضاء به مدت پنج سال شمسی بوده و تمدید آن با توافق طرفین امکانپذیر می باشد.