عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

انحصار دولتی کیفیت تولید را پایین می‌آورد / مزیت اصلی استان خوزستان کشاورزی است

عضو هیئه رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت:دولت ها از تولید کننده حمایت نمی‌کنند، تولیدکنندگان همیشه با سختی در حال کار هستند و هرجا دولت متولی شد انحصار سبب پایین آمدن کیفیت گشت.

مجتبی یوسفی در حاشیه بازدید از دهمین نمایشگاه بین المللی ماشین‌ها، ادوات و تجهیزات کشاورزی که در اهواز برگزار شد با اشاره به لزوم حمایت از تولید کنندگان، اظهارداشت: یکی از موضوعاتی که به تولید کننده و مصرف کننده کمک می‌کند برگزاری نمایشگاه دستاوردهای داخلی است.

وی به نگاهی که رهبر انقلاب به تولید کننده داخلی دارد اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه کار جدید و خوبی بود که سبب می شود بحث های تخصصی در حوزه کشاورزی از خوزستان شروع گردد.

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی، گفت: خوزستان را نباید سیاه نشان دهیم. خوبی های این استان را با نگاهی متفاوت به داشته های استان نمایش دهیم تا کمکی به جذب سرمایه گذار و به تبع آن مشکل اشتغال در استان حل شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان داشت: تخصصی شدن این نمایشگاه کار بسیار خوبی بود. چراکه نمایشگاه ادوات برای نخستین بار از نمایشگاه نهاده ها، دام و طیور را مستقل کردند.

وی افزود: ماشین آلاتی که اینجا به نمایش گذاشته شد با حضور ۸۵ شرکت داخلی کار بسیار جالب بود.

یوسفی ادامه داد: باید به کمک رسانه ملی و شبکه خوزستان برای برنامه های جانبی این نمایشگاه کار شود و موضوعاتی مانند آموزش مکانیزه کردن کشاورزی را ارائه دهند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخشی از کار تامین ماشین آلات و بخشی دیگر سازماندهی تشکل ها برای استفاده از این ماشین آلات در کشاورزی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حوزه قانونگذاری نیر مجلس باید برای حمایت از کشاورزان در سطح ملی و استانی کارهایی انجام دهد که زمینه ساز رشد تولیدات کشاورزی شود.

مزیت اصلی خوزستان نفت، گاز و فولاد نیست

یوسفی خاطرنشان کرد: بسیاری از مسئولان نمی دانند که مزیت اصلی خوزستان کشاورزی و پس از آن نفت، گاز و فولاد است. خوزستان با ۱۷٫۳ میلیون تن تولید محصولات کشاورزی در رتبه نخست کشور قرار دارد و با استان بعدی حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تن فاصله دارد.

وی ادامه داد: در حوزه صادرات خرما و دیگر محصولات کشوری جزو رتبه‌های نخست هستی و در این حوزه جامعه رسانه ما باید دعوت کند از مسئولان، سندیکاها و اتحادیه های کشاورزی که این ظرفیت ها را ببینند و به دیگران معرفی کنند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: کشاورزان خوزستانی باید به جای آموزش دیدن در سایر نقاط کشور همین جا آموزش‌های لازم را ببینند.

یوسفی با بیان اینکه عمدتا دولت ها از تولید کننده حمایت نمی‌کنند گفت: تولیدکنندگان همیشه با سختی در حال کار هستند و هرجا دولت متولی شد انحصار سبب پایین آمدن کیفیت گردید که اکنون در صنعت خودروسازی شاهد آن هستیم‌.

وی بیان داشت: اکنون نیز تراکتور به مردم تحویل داده نمی شود و کشاورزان در بازار آزاد به قیمت گزافی درحال خرید و فروش تراکتور هستند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در علم اقتصاد و حرکت به سمت صنعتی شدن خطای بزرگی است که کشورها و استان‌ها در همه موضوعات بخواهند صاحب تکنولوژی یکسان شوند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: سرمایه گذاری در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی باید در استان هایی صورت گیرد که مکانیزه کردن آنها سبب افزایش راندمان تولید و افزایش تولیدات کشاورزی باشد.

وی افزود: خوزستان رتبه یک تولید خرما در کشور است و عملا بخشی از این تولیدات برای مصارف صنعتی استفاده می شود، امسال کشاورزان برای فروش خرما مشکل داشتند به همت سبب برای نخستین بار ایستادیم، پیگیری کردیم تا خرید تضمینی خرما صورت گیرد.

یوسفی تصریح کرد: در بحث تامین گندم که مصوبه خرید آن به دولت قبل بازمی‌‌گشت آن را به ۵۰۰۰ تومان در ۱۴۰۰ تغییر دادیم و برای سال آینده نرخ ۹۵۰۰ تومان را برای خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم تعیین کردیم تا کمکی به کشاورزان باشد برای اینکه به سمت مکانیزه شدن و خرید ماشین آلات و ادوات حرکت کنند.