انتخاب اعضای شورای هیئات مذهبی اهواز

  چهارمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی کلانشهر اهواز برگزار و اعضای منتخب این شورا شناخته شدند. در چهارمین دوره انتخابات شورای هیات مذهبی اهواز ۲۸ کاندید مورد تایید قرار گرفتند که از این تعداد ۱۱ نفر به عنوان اعضای اصلی و ۵ نفر نیز به عنوان اعضای علی‌البدل شورا انتخاب شدند. در این دوره […]

 

چهارمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی کلانشهر اهواز برگزار و اعضای منتخب این شورا شناخته شدند.

در چهارمین دوره انتخابات شورای هیات مذهبی اهواز ۲۸ کاندید مورد تایید قرار گرفتند که از این تعداد ۱۱ نفر به عنوان اعضای اصلی و ۵ نفر نیز به عنوان اعضای علی‌البدل شورا انتخاب شدند.

در این دوره از انتخابات ۶۰۰ نفر به نمایندگی از هیات‌های مذهبی شهرستان از میان ۲۸ کاندید ثبت نامی ۱۱ نفر را برای حضور در شورا هیات مذهبی اهواز انتخاب کردند.

کریم منابی، مالک جعفری، علی مرشدیان، محمدرضا روغنی، صادق عیدی، محمود روغنی، سید علی باب المراد، سید احمد‌پور فرجی، محمدحسین رشیدیان، علی ویسی و جواد زبیدی به عنوان ۱۱ عضو اصلی برگزیده شدند.

همچنین ابراهیم عبدی‌نژاد، یوسف آقاجاری، علی محمد قبیتی، رحیم پورملکی و حسن زرگر شوشتری به عنوان ۵ عضو علل بدل معرفی شدند.

به گفته نماینده مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان هدف از تشکیل شورای هیات مذهبی، تشکیل جبهه فرهنگی واحد در شهر اهواز است.

حجت الاسلام احسان فرد آقایی عنوان کرد: دشمنان اسلام و شیعیان به دنبال آن هستند که در مراسمات مذهبی شبهه ایجاد کنند لذا شورا هیات مذهبی وظیفه دارد که آسیب‌ها و انحرافات را شناسایی کرده و در جهت رفع آن تلاش کند.

وی موضوع عدالت را از دیگر وظایف شورای هیات مذهبی دانست و گفت: شورا باید عدالت را به درستی در بین کل هیات‌های مذهبی اجرا کند.

نماینده مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان در انتخابات شورا هیات مذهبی افزود: شورا هیات مذهبی باید اختلافات بین هیات‌های مذهبی را به شیوه درست و به دور از تشنج حل و فصل کند.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی استان از طرح‌های خوب و کلان فرهنگی که از جانب هیات‌های مذهبی ارائه شود استقبال می‌کند، گفت: امیدوارم این شورا محلی برای تبادل طرح‌های فرهنگی باشد.

آقایی در ادامه به طرح «نذر کتاب‌» که در کشور در حال انجام است اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در جامعه فقر تربیتی و فرهنگی وجود دارد ترویج طرح «نذر کتاب» کار بسیار خوب و پسندیده‌ای است و امیدواریم که مسئولین هیات‌ها توجه جدی به این امر داشته باشند.

در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ هیات در سطح شهر اهواز دارای مجوز فعالیت هستند این در حالی بوده که تعداد هیات‌های مذهبی اهواز بیش از آمار فعلی است.