امضای تفاهم نامه میان معاونت علمی ریاست جمهوری و مناطق نفتخیز جنوب

در حاشیه نمایشگاه صنعت نفت و حفاری خوزستان تفاهم نامه همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب منعقد شد.

مهدی شریف زاده دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ۱۸ بهمن ماه در حاشیه امضای تفاهم نامه این معاونت با شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در حاشیه نمایشگاه نفت اهواز ۱۴۰۰ اظهار کرد: این ستاد ماموریت های خاصی در جهت تامین نیازمندی های فناورانه در سطح کشور دارد. مشخصا وظیفه داربم تا فناوری های نوین در سطح کشور را شناسایی و آن ها را دسته بندی و بهینه سازی کنیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: برای آن دسته از فناوری ها که در کشور وجود ندارند باید اولویت بندی کنیم و برای آن ها نقشه راه در نظر بگیریم که عمدتا این کار از طریق حمایت از شرکت های دانش بنیان، ترویج اقتصاد دانش بنیان و کارآفرینی انجام می شود.

شریف زاده گفت: در حال حاضر نیز تقاهم نامه ای با شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب منعقد کردیم که رویکرد اصلی آن در رابطه با بحث توسعه فناوری است.

وی تصریح کرد: در این راستا اولویت های خاصی مانند احیای چاه های نفت، استحصال انرژی از گازهای مشعل و بحث تجهیزات نفت وجود دارد. ان شالله کارگروهی را در این خصوص تشکیل خواهبم داد تا در خود منطقه خوزستان برای اجرایی کردن این تفاهم نامه مستقر شود.