الزام دستگاه های دولتی به تشکیل شورای امر به معروف ونهی از منکر

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و اداری دولتی، غیردولتی و عمومی خوزستان طبق قانون ملزم هستند شورای امر به معروف و نهی از منکر را در مجموعه خود تشکیل دهند.

به گزارش روابط عمومی ستاد امر به معروف ونهی از منکر خوزستان بهمن شهریاری روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در سرسرای اداری تبلیغات اسلامی خوزستان افزود:بسیاری از دستگاه‌های دولتی و عمومی استان هنوز هیچ اقدامی برای تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر انجام نداده‌اند و این ترک فعل پیگرد قانونی و قضایی هم دارد.
وی گفت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان موضوع تشکیل نشدن شورای امر به معروف و نهی از منکر را در دستگاه‌های اجرایی و اداری استان پیگیری خواهد کرد.
به گفته وی ۶۰ درصد تخلفات و ناهنجاری های اجتماعی متوجه دستگاه‌های دولتی و عمومی است که در مواردی به وظایف قانونی خود آشنا نیستند.
شهریاری با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مطالبه عمومی است و اگر در احیای این فریضه کوتاهی شود افراد ناصالح در کشور حاکم خواهند شد افزود:بی تفاوتی و ترک فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر جامعه را به سمت آلودگی‌ اخلاقی و ناهنجاری‌ اجتماعی سوق خواهد داد و این مساله امنیت اجتماعی خانواده ها و جوانان را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد.
دبیر ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر خوزستان با بیان اینکه این فریضه الهی نباید با موضع گیری جناح های سیاسی، طایفه‌ای و شخصی آمیخته شود ادامه داد: برخی مدیران این فریضه واجب را با معیارهای شخصی و فکری خود ارزیابی می‌کنند و این یک خطای بزرگ است.
شهریاری با بیان اینکه ۱۶ مصداق امر به معروف و نهی ازمنکر داریم که بیشتر آنان روی زمین مانده است افزود: حجاب و عفاف، محیط زیست، بهداشت و مسایل و تخلفات اداری از عرصه‌ها و مصداق‌های امر به معروف و نهی از منکر هستند.
وی کار تشکیلاتی و منسجم را برای احیای این فریضه واجب از الزامات عمل به این فریضه دانست و افزود:علاقه‌مندان به همکاری با این ستاد می‌توانند به عنوان ضابط قضایی با کارت رسمی فعالیت کنند.

سگ‌گردانی برای جامعه ایرانی قابل قبول نیست
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان سگ گردانی را یک ناهنجاری اجتماعی که مورد قبول جامعه اصیل و متدین ایرانی نیست توصیف کرد و افزود: نگهداری حیوانات از جمله سگ در محیط انسانی تابع مقررات و ضوابط خاصی است ولی رعایت نمی‌شود.
شهریاری با اشاره به اینکه نگهداری سگ و همچنین رها شدن سگ های ولگرد از مصادیق معضلات اجتماعی است که امنیت روحی و روانی شهروندان را تهدید می‌کند، مرگ یک استاد دانشگاه آزاد اسلامی اهواز که درجریان فرار از حمله سگ ها ، در برخورد با خودروی عبوری فوت کرد نمونه‌ای از پیامدهای وجود سگ‌های ولگرد در سطح شهرهای استان از جمله کلانشهر اهواز بیان کرد و گفت: این مساله یک مطالبه عمومی است و باید مرکز بهداشت و دانشگاه خطرات نگهداری سگ های خانگی و رهاسازی سگ های ولگرد را تبیین کنند.

تبیین یک ضرورت اجتماعی برای پیشگیری از تحریف‌ها
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ضرورت “تبیین” به عنوان یک معروف اجتماعی بیان کرد: جهاد تبیین برای پیشگیری از تحریف‌ها یک مسوولیت انقلابی و شرعی است.
شهریاری افزود: دشمن تلاش و برنامه ریزی می کند تا حقایق را مخدوش و وارونه جلوه دهد تا به اهداف خود برسد.

گران فروشی از مصادیق منکر
وی گران فروشی و بهم ریختگی بازار و در نهایت دامن زدن به بی قانونی و هرج و مرج را از مصادیق منکر بیان کرد و گفت:گران فروشی ناشی از نبود نظارت عمومی و دستگاه‌های مسوول است.
وی ادامه داد: مردم در برخورد با گران فروشی نقش اساسی دارند و باید مطالبه کنند تا هرکس به خود جرات ندهد هر کاری خواست در بازار انجام دهد.

محکومیت قتل زن اهوازی
شهریاری قتل خودسرانه و شقاوت آمیز زن اهوازی را که در سطح ملی بازتاب منفی زیادی به همراه داشت محکوم و آن را جنایتی زشت و پلید توضیف کرد.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر ابراز نکردن تنفر از این جنایت از سوی مسوولان ارشد استان بیان کرد: دستگاه قضایی به طور قطع با عوامل قتل زن اهوازی برخورد خواهد کرد و حتی اگر اولیای دم رضایت دهند برای جنبه عمومی این جنایت باید حکم عادلانه صادر شود.
وی با بیان اینکه این جنایت افکار عمومی و روح و روان مردم را به شدت جریحه دار کرده است افزود: هر عقل سلیمی این جنایت را محکوم می‌کند.