تا پایان سال ۱۴۰۰ محقق خواهد شد؛

افزایش ۱۵ درصدی تولید نفت در میدان نفتی آزادگان جنوبی

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: امیدوار هستیم تا پایان سال جاری بتوانیم ۱۵ هزار بشکه نفت به ظرفیت تولید میدان آزادگان جنوبی اضافه کنیم.

ابوذر شریفی ۲۰ بهمن ماه در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنعت نفت در خصوص میدان نفتی آزادگان جنوبی اظهار کرد: در سنوات اخیر، به میدان نفتی آزادگان جنوبی، مقداری بی توجهی شد و همکاران ما در مهندسی و توسعه نفت، در مدت اخیر که محدود هم بوده است، توانستند با ساماندهی کارها تعدادی از چاه ها را در مدار تولید قرار دهند.

وی افزود: امیدوار هستیم تا پایان سال جاری بتوانیم ۱۵ هزار بشکه به ظرفیت تولید میدان آزادگان جنوبی اضافه کنیم.

شریفی با بیان اینکه همراه با توسعه، تولید نفت نیز در حال پیگیری است، تصریح کرد: مطالعات در فاز اول میدان مبتنی بر تولید است و پس از آن نیز برنامه توسعه فازهای بعدی را در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی عنوان کرد: با پایان مطالعات می‌توان برنامه توسعه را برای فاز دوم میدان، پیش از اتمام همه فعالیت‌های فاز یک، کلید زد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت با اشاره به آبرسانی به روستاها پیرامون بحث تنش آبی گفت: در منطقه غرب کارون، از طریق یکی از پروژه های توسعه ای که مسئولیت انتقال نفت از میادین غرب کارون به پایانه خارگ را برعهده دارد، موضوع آبرسانی به ۱۱ روستا در برنامه قرار گرفت که تاکنون کار آبرسانی به ۱۰ روستا انجام شده و آبرسانی به یک روستا نیز تا پایان سال انجام خواهد شد.

شریفی ادامه داد: یکی از مسئولیت های ما در پروژه ها، خدمت رسانی به مردم منطقه و استان‌های ذینفع است که در همین راستا فعالیت‌های عمرانی در کنار کارهای اصلی پروژه ها تعریف شده ‌است.