اعتبار عمرانی روستاها تا پایان ۱۴۰۰ به ۲ برابر افزایش می‌یابد

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: قرار است اعتبارات سال ۱۴۰۰ را تا پایان سال حداقل به ۲ برابر برسانیم که اعتبارات عمرانی با یک رشد صددرصدی مواجه شوند.

محمدرضا شاملو در بازدید از روستاهای شهرستان کارون در جمع خبرنگاران با اشاره به وسعت روستاهای استان خوزستان، اظهار داشت: هرچند که روستاهای خوزستان به لحاظ ظاهری، فعالیت‌های عمرانی در آنها نسبت به شاخصه‌ها از میانگین کشوری بالاتر است اما به لحاظ اینکه روستاهای این استان وسعت و جمعیت بیشتری دارند کارهای انجام شده همه روستاها را پوشش نمی‌دهد.

وی افزود: روستاها نیازمند توجه ویژه‌ای هستند و خوشبختانه در تهیه طرح تقریباً ۹۸ درصد روستاها دارای طرح بوده و برای بهسازی محیط آنها کارهای بسیاری باید انجام شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور ادامه داد: قرار است اعتبارات سال ۱۴۰۰ را تا پایان سال حداقل به ۲ برابر برسانیم و اعتبارات عمرانی با یک رشد صددرصدی مواجه شوند.

شاملو عنوان کرد: چنانچه بتوانیم تخصیص‌های بعدی که در سه‌ماهه چهارم سال تأمین می‌شود را دریافت کنیم میزان افزایش اعتبار عمرانی روستاهای شهرستان از صددرصد نیز بیشتر خواهد شد.

وی افزود: با تأمین این اعتبارات، مقدمات کار اجرایی تعدادی از روستاها در سال جاری انجام می‌شود و سایر روستاها نیز با اعتبارات سال آینده کارهای اجرایی در آنها آغاز خواهد شد.

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی، با حضور در این بازدید گفت: امروز دعوت کردیم از معاون بنیاد مسکن و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور که از نزدیک مشکلات روستاهای حوزه حمیدیه، باوی و کارون را ببینند و تعهداتی از آنها بگیریم که در بحث بهسازی روستاها و نوسازی مدارس کارهای بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: از ۲۱ دی‌ماه باتوجه‌به مصوبه جدید مجلس یازدهم در افزایش ۱ درصدی سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها سهم ارزش افزوده آنها افزایش می‌یابد تا بخشی از مشکلات عمرانی را در کنار سایر منابع برطرف کنند.