اخبار امنيتي سوريه

اردوگاههای اعزام تروریست به سوریه در عربستان/ تشدید شکاف میان مخالفان نظام سوریه

تلاش سعودي ها براي جذب يمني هاي مقيم اين كشور در راستاي جنگ عليه نظام سوريه و جنايتكار توصيف كردن القاعده از سوي رئيس سابق ائتلاف مخالفان سوري از مهمترين اخبار اين كشور است.

روزنامه الجمهور یمن فاش کرد: سعودی ها اقدام به جذب گسترده یمنی ها با هدف به کارگیری آنها در جنگ علیه نظام سوریه می کنند.

یک منبع قبیله ای یمنی اعلام کرد: تعدادی از یمنی هایی که از سوریه در ماه گذشته اخراج شده اند، فاش کردند که مقامات سعودی از آنها خواسته اند که در قبال دریافت مزایا به جنگ در سوریه بروند.

این منبع بیان کرد: از جمله وعده های داده شده به یمنی ها استخدام آنها در ارتش عربستان پس از یک سال جنگیدن علیه نظام بشار اسد، بوده است.در همین راستا سعودی ها اردوگاه هایی برای جذب یمنی ها و آفریقایی ها در مناطق مختلف داخل عربستان سعودی از جمله در طایف و الدمام احداث کرده اند.

این منبع افزود: برخی از شخصیت های قبیله ای و سیاسی در عربستان برای جذب جوانان یمنی و اعزام آنها به جنگ در سوریه تلاش می کنند و از وضعیت بد اقتصادی یمنی ها سوء استفاده می کنند.

روزنامه الجمهوری از جذب یمنی ها در اردوگاهها و آموزش آنها برای اعزام آنها به ترکیه و سپس سوریه پرده برداشت.

این رسانه یمنی افزود: یمنی هایی که از عربستان اخراج شده اند با جنگ در سوریه مخالفت کرده اند و برخی از آنها نیز تحت فشار قرار گرفته اند.

خشم معاذ الخطیب از القاعده

پس از اخباری که درباره کشته شدن یکی از فرماندهان ارشد گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه از سوی جبهه النصره مخابره شد معاذ الخطیب رئیس سابق ائتلاف مخالفان سوری در صفحه تویتر خود نوشت: کسانی ابوباسل لاذقانی را کشتند که با دین، اخلاق و وطن پرستی بیگانه اند و مشتی جنایتکارند.

وی افزود: آنها جهاد و مبارزه را با قتل و خونریزی یکی می دانند.

این درحالی است که منابع وابسته به مخالفان، گروههای القاعده و در راس آنها ابو ایمن العراقی را متهم به بازداشت مخالفان و مصادره چندین کیلوگرم گوجه فرنگی متعلق به ارتش آزاد سوریه کرد.

ادامه عملیات ارتش سوریه علیه تروریستها در مناطق مختلف

سانا به نقل ازمنابع نظامی سوریه اعلام کرد: ارتش سوریه در منطقه برزه علاوه بر انهدام ادوات متعلق به تروریست‌ها تعدادی از سرکرده‌های آنها از جمله احمد جوعانه را به هلاکت رساند و در منطقه حرستا نیز نیروهای ارتش ضمن به هلاکت رساندن تعدادی از تروریست‌ها تعدادی از دوربین‌های نصب‌شده از سوی آنها را در این منطقه منهدم کردند.

این منابع اعلام کردند: در منطقه دوما یک مخفیگاه متعلق به تروریست‌ها ویران شد و دو نفر از سرکرده‌های آنها به‌نام‌های رشید حاتم و ابوحسام الشامی و تعدادی دیگر کشته شدند و نزدیک شرق ورزشگاه البلدی در دوما تعداد زیادی از تروریست‌های وابسته به جبهه النصره کشته و زخمی شدند.

در منطقه عدرا البلد در حومه دمشق نیز ارتش سوریه طی عملیاتی تعداد زیادی تروریست‌ را به هلاکت رساند و ادوات آنها را منهدم کرد. در شرق شرکت صنعتی تامیکو در منطقه الملیحه ارتش در عملیاتی تعدادی از سرکرده‌های تروریست‌ها از جمله فواد دوغمش و عماد مخیبر را به هلاکت رساند.

در عملیات نیروهای ارتش سوریه در دیر سلمان در غوطه شرقی علاوه بر انهدام مقر وابسته به تروریست‌ها تعدادی از سرکرده‌های آنها از جمله خالد دویری و باسل شوک به هلاکت رسیدند.

در حومه جنوبی دمشق و در منطقه الذیابیه، ارتش سوریه در عملیاتی ضمن انهدام مقر وابسته به تروریست‌ها تعدادی از آنها از جمله ریاض النادر را به هلاکت رساند.در منطقه الکسوه نیز ارتش سوریه تعدادی از سرکرده‌های تروریستی از جمله محمود عبدالحمید و زاهر القدیمی را به هلاکت رساند.

سانا گزارش داد: ارتش سوریه در عملیاتی بر بخش بزرگی از منطقه القابون و نیز محورهای اصلی در شرق و غرب آن مسلط شد و ادوات متعلق به گروه‌های تروریستی را منهدم کرد. ارتش سوریه همچنین تعدادی از نقاط استراتژیک را در جاده بین المللی دمشق به حمص تحت کنترل خود درآورد و ضمن انهدام سلاح و ادوات متعلق به گروه‌های مسلح تعدادی از تروریست‌ها را به هلاکت رساند.

ارتش سوریه در ادامه عملیات در مناطق مختلف حمص و حومه آن تعدادی از تروریست‌ها را به هلاکت رساند و ادوات متعلق به آنها را منهدم کرد. یک منبع نظامی به خبرگزاری سوریه گفت: مراکز متعلق به گروه‌های مسلح در الخالدیه، باب هود، الورشه، جوره الشیاح، الحمیدیه، القرابیص، بیت حجو، کیسین، الرستن و تلبیسه در عملیات ارتش منهدم شدند.

خبر دیگر اینکه ارتش سوریه مانع نفوذ تروریست‌ها به روستای القمیری در تلکلخ در حومه حمص شد و تعدادی از تروریست ها را در این مناطق از پای درآورد. در میان کشته شدگان‌ لوی درویش المصری وابسته به جبهه تروریستی النصره به چشم می‌خورد.

در حومه ادلب نیز ارتش سوریه طی عملیاتی تعدادی از تروریست‌ها را به هلاکت رساند. عملیات نیروهای ارتش در مزارع روستای حیلان، برج ام‌تی‌ان و اطراف بیمارستان الکندی در اطراف زندان مرکزی حلب به کشته شدن شماری از تروریست‌ها منجر شد.

یک منبع نظامی به سانا گفت: نیروهای حافظ فرودگاه نظامی منگ، شماری از تروریست‌های عضو جبهه النصره را در روستای عین دقنه و نزدیک الخزان در روستای منگ نزدیک فرودگاه به هلاکت رساندند و سلاح و مهمات آنها را منهدم کردند که بر اثر انفجار مهمات متعلق به تروریست‌ها برای دقایقی این منطقه به لرزه درآمد. در حومه جنوب غربی حلب در خان العسل و تله الکلیریه و نیز جاده حلب به ادلب تعدادی از موشک‌های متعلق به تروریست‌ها منهدم شد.

در حلب نیز، منابع نظامی از درگیری‌های شدید در اطراف منطقه الراشدین خبر دادند. در منطقه قسطل حرامی در شهر قدیمی مراکز تجمع تروریست‌ها مورد حمله قرار گرفت.ارتش سوریه در استان دیرالزور نیز طی عملیاتی تعدادی از تروریست‌ها را به هلاکت رساند.

منابع نظامی وابسته به ارتش سوریه اعلام کردند: در مناطق الحویقهف الصناعه، العمال، الجبیله در شهر دیرالزور، ارتش توانست خسارات سنگینی به تروریست‌ها وارد کند و تعدادی از سرکرده‌های آنها از جمله محمد عقله الجفال وابسته به گردان موسوم به شهدای فرات و علی عواد الدسم وابسته به گروه موسوم به کتائب الحق را به هلاکت برساند. ارتش سوریه ضمن هدف قرار دادن خودرویی که تروریست‌ها سوار آن بودند، در روستای المریعیه در حومه این استان تعدادی از تروریست‌ها را به هلاکت رساند.

این منابع همچنین از درگیری در شهر المیادین میان دو گروه تروریستی وابسته به جبهه النصره بر سر تقسیم اموال دزدی شده خبر دادند در این درگیری‌ها از انواع سلاح و بمب استفاده شد که در نتیجه آن تعداد زیادی از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند و تعداد زیادی نیز زخمی شدند.

 

مرجع / مهر