حاشيه‌هايي از مراسم افتتاح شبكه الاهواز؛

«احسنت‌های عربی» در تاریخی‌ترین روز خوزستان

آيين پخش رسمي برنامه هاي شبكه ماهواره‌اي الاهواز با حضور آيت الله موسوي جزايري برگزار شد كه همچون ديگر برنامه ها داراي حاشيه هاي جذاب و خواندني است.

آیین پخش رسمی برنامه های شبکه ماهواره ای الاهواز پیش از ظهر امروز با حضور آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، علما و مسؤولان خوزستانی در دفتر امام جمعه اهواز برگزار شد که این مراسم حاشیه های جذاب و خواندنی را در خود جای داده بود.

براساس این گزارش این مراسم ساعت ۱۰ و طبق اعلام قبلی با اجرای مجری برنامه آغاز شد که مجری برای آرام کردن و حفظ مجلس آغاز  به شعرخوانی در مدح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) کرد.

بنا بر این گزارش قاسم مقدمی، قاری بین المللی قرآن کریم به پشت تریبون آمد و با قرائت آیاتی از قرآن کریم نورانیت و معنویت مجلس را افزایش داد.

قاسم مقدمی با صوت زیبا و دلنشین سکوت خاصی را بر مجلس حاکم کرد و پس از پایان قرائت قرآن «احسنت های عربی» از گوشه کنار مجلس گفته می شد.

ترتیب اجراهای قرآنی و دینی بسیار زیبا تقسیم شده بود؛ چراکه پس از پایان قرائت قرآن مجری برنامه از سید کریم موسوی، مبتهل بین المللی قرآن کریم و نام آشنای جهان اسلام دعوت کرد که فضای روحانی و معنوی حاکم بر مجلس را بیشتر افزایش دهد.

سید کریم موسوی همچون گذشته با ذکر صلوات کار خود را آغاز کرد و همچون عادت همیشگی خود دست چپ خود را بر روی گوش چپ قرار داد و شروع به اجرای ابتهال کرد، مدیریت زمان را بلد بود و در زمانی که برای او اختصاص داده بودند با اجرایی زیبا و دلنشین شور و شعف قرآنی ویژه ای را بر مجلس حاکم کرد.

مجری برنامه همچون دقایق ابتدایی برنامه آغاز به شعرخوانی کرد و می گفت و می گفت از پیامبر(ص) و خاندان پاکش تا جایی رسید که باید تریبون را به اساتید ادب و شعر می سپرد و یکی پس از دیگری همراه با جمع حاضر نظاره گر هنرنمایی آنان می شد.

اساتید دانشگاه، اساتید ادبی و نماینده مجلس از سخنرانان این مجلس بودند که همگی آنها تأکید داشتند که «در راه امیرمؤمنان(ع) تا آخرین نفس ایستادگی می کنند و از ولایت پیشوای خود جدا نمی شوند» اما این کل سخنان آنها نبود؛ تنها چیزی که در سخنان سخنرانان مشترک بود تقدیر و تشکر از آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان است که هر کدام با زبان و ادبی ویژه از تلاش امام جمعه اهواز مبنی بر راه اندازی شبکه ماهواره ای «الاهواز» تشکر می کردند.

وقتی شاعران با زبان شیوا و زیبای عربی اقدام به مدح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) می کردند معنویت ویژه ای در مجلس حاکم بود و بعضا از گوشه و کنار مجلس صداهای گریه و ناله به گوش می رسید اما این پایان کار نبود.

وقتی به چهره آیت الله موسوی جزایری نگاه می کردیم خوشحالی و شور خاصی در چهره ایشان نقش بسته بود و این نشان از رضایت ایشان از راه اندازی شبکه ماهواره ای «الاهواز» و حفاظت از جوانان خوزستانی در برابر فتنه های زمان بود.

ملا صالح فرحانی، مداح اهل بیت عصمت وطهارت(ع) آخرین کسی بود که پشت تریبون قرار گرفت و مداحی وی پایان مراسم بود اما آغاز و پایان مداحی ملا صالح بسیار متفاوت بود؛ آغاز مداحی را با ذکر نام پیامبر(ص) و امام علی(ع) آغاز کرد و گفت و گفت و گفت تا رسید به کربلا، بین الحرمین و امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع)…

مدح ملاصالح درباره امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) اوج انفجار معنوی و روحانی مجلس بود؛ چراکه همه را به گریه انداخت و مجلس سراسر شور شد از مدح کربلا و بین الحرمین اما آیت الله موسوی جزایری که انگار از همان ابتدای مجلس دوست داشت گریه کند، وقتی صورت حزین ملا صالح در مدح امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) را می شنید همچو باران اشک می ریخت و عشق خویش را به پیشوای خود نشان می داد.

اما پس از قرائت قرآن، اجرای ابتهال، شعر خوانی شاعران، مداحی مداحان، سخنرانی اساتید دانشگاه و نخبگان نوبت به سخنرانی آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان که در واقع میزبان مجلس بود رسید و در دقایقی کوتاه به سخنرانی پرداخت.

وقتی به سخنرانی آیت الله موسوی جزایری توجه می کردیم همه سخنان ایشان درباره مردم خوزستان و ولایت مداری آنان خلاصه می شد و می گفت این شبکه برای مردم خوزستان است.

در فضای مجلس تنها چیزی که بسیار چشم نواز بود پهن کردن بساط چای و منقل عربی در ورودی مجلس و دادن قهوه با آداب و رسوم عربی و با دله عربی بود.

 

مرجع / رسا