احتمال جنگ رسمی توسط آمریکا در سوریه ضعیف است

عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه جنگ در سوريه بازي با بشكه باروت است، گفت: احتمال اينكه جنگ رسمي در سوريه توسط آمريكايي‌ها رخ دهد، ضعيف است اما اگر اين اتفاق بيفتد جنگ تنها به سوريه ختم نمي‌شود.

محمد دهقان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس، در ارتباط با اقدامات اخیر غرب و جهان عرب در برابر سوریه اظهار کرد: جنگ نیابتی که تعدادی از تروریست‌ها و افراد جاهل با پشتیبانی مالی برخی کشورهای عربی نظیر قطر و عربستان در سوریه به راه انداختند، حداکثر خدمت به اسرائیل و آمریکا را در دو سال گذشته انجام داد.

وی افزود: تصور اتحاد غربی، عربی و اسرائیل آن بود که در مدت کوتاه، دولت سوریه ساقط شده و جریان نزدیک به اسرائیل و عربستان حاکم می‌شود، اما تصورات آنان غلط از آب درآمد و با مقاومت مردم سوریه و هم‌چنین ایستادگی بشاراسد شکت سختی متوجه آمریکا، اسرائیل و سران زیاده‌خواه عرب شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استفاده سلاح شیمیایی دولت سوریه بهانه و توطئه جدید دشمنان است، تصریح کرد: مدتی است که مخالفان در سوریه به دنبال چاره و توطئه‌ای جدید بوده تا شکست گذشته را به نوعی جبران کنند و این مسئله زمانی اوج گرفت که دولت سوریه بر اوضاع مسلط و بسیاری از اراضی در تصرف دولت درآمد.

اتهام سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی عاقلانه نیست

دهقان خاطرنشان کرد: فتنه جدید آمریکا، اسرائیل و گروه‌های وابسته به آنان در سوریه استفاده از سلاح‌های شیمیایی بوده که به بهانه آن اهداف متعددی را دنبال می‌کنند.

وی اظهار کرد: مسئله مهم این است که استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی حرف بی‌مبنایی بوده چرا که سوریه زمانی که موقعیت ضعیفی در جنگ داشت، از این نوع سلاح‌ها استفاده‌ای نکرد اما امروز که بیشتر نقاط را از دست معارضان و مخالفان و تکفیری‌ها گرفته استفاده از سلاح‌های شیمیایی برای سوریه به طور مسلم عاقلانه نیست.

نماینده مردم طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کسانی که سوریه را متهم به استفاده از سلاح‌های شیمیایی می‌کنند، جریان مغلوبی هستند که در سال‌های اخیر در میدان نبرد با شکست مواجهه شدند.

دهقان گفت: معارضان و مخالفانی که دولت سوریه را متهم به استفاده از سلاح‌های شیمیایی و کشتار جمعی مردم بی‌گناه می‌کنند در واقع با یک تیر دو نشان زده، هم به ایجاد رعب و وحشت میان مردم پرداخته و هم ارتش و دولت سوریه را متهم به استفاده از این سلاح‌ها می‌کنند.

احتمال جنگ رسمی توسط آمریکا در سوریه ضعیف است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسانه‌های غربی و عربی، تمام عیار خبر استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی را در روزهای اخیر به طور گسترده منتشر می‌کنند، اظهار کرد: از طرفی دیگر در روز گذشته تهدیدها از سوی منابع غربی، آمریکایی و عربی علیه سوریه شدت گرفته است.

وی تصریح کرد: با توجه به جمیع جهات، احتمال اینکه جنگ رسمی در سوریه توسط آمریکایی‌ها رخ دهد، ضعیف بوده اما اگر این اتفاق بیفتد جنگ تنها به سوریه ختم نمی‌شود.

با آغاز جنگ رسمی هم‌پیمانان سوریه آرام نمی‌نشینند

نماینده مردم طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی افزود: در صورت آغاز جنگ رسمی در سوریه، هم‌پیمانان این کشور نظیر جمهوری اسلامی ایران و روسیه آرام نمی‌نشینند.

دهقان تاکید کرد: آمریکایی‌ها بدانند که اگر شروع کننده این جنگ باشند عواقب سنگینی به همراه داشته و پایان جنگ دیگر دست آنان نیست، هم‌چنین آغاز جنگ رسمی در سوریه احتمال خطرات بالایی برای آمریکا دارد.

جنگ در سوریه بازی با بشکه باروت است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هرگونه اقدام احمقانه آمریکا و غرب در سوریه بازی با بشکه‌های باروت بوده و انفجار این بشکه‌ها فقط به سرزمین سوریه محدود نمی‌شود.

وی خطاب به آمریکا و اسرائیل گفت: آمریکا و اسرائیل بیش از این دیگر در منطقه ماجراجویی نکنند چرا که ملت سوریه خود حق انتخاب و تعیین سرنوشت دارد.

دهقان با تاکید بر اینکه حقوق ملت سوریه نباید زیر پای چکمه‌پوشان تروریست پایمال شود، خاطرنشان کرد: تروریست و رژیم صهیونیستی نمی‌تواند حقوق ملت سوریه را رقم بزنند و جمهوری اسلامی ایران نیز از مردم بی‌دفاع این کشور حمایت می‌کند.