آینده صنعت پتروشیمی به دانش بنیان ها تعلق دارد

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: آینده صنعت پتروشیمی متعلق به دانش بنیان ها است و این شرکت ها نقش موثر و بی بدیلی در این صنعت خواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری عروج، ظهر سه شنبه(۱۶ اسفند ۱۴٠۱)، پیام برزگر در حاشیه اختتامیه رویداد فناورانه پتروفن زون در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهارداشت: اجرای رویداد پتروفن زون با هدف استفاده از ظرفیت شرکت های داخلی و دانش بنیان و توسعه بازار محصولات شرکت‌های فناور دانش بنیان در صنعت پتروشیمی انجام شده است.

وی افزود: آینده صنعت پتروشیمی متعلق به دانش بنیان ها است و این شرکت ها نقش موثر و بی بدیلی در این صنعت خواهند داشت.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با بیان اینکه پتروفن زون فرصتی برای توسعه فناورانه صمعت پتروشیمی است، افزود: در این رویداد ۵۲۷ شرکت دانش بنیان از ۱۷ استان شرکت کردند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ادامه داد: سازمان منطقه ویژه به منظور همکاری با دانش بنیان ها برنامه هایی را تعریف کرده و در راستای منویات مقام معظم رهبری(مدضله العالی) به دنبال حمایت از این شرکت ها به طور ویژه است.

برزگر با بیان اینکه دانش بنیان ها موتور محرک پتروشیمی ها هستند، گفت: این شرکت ها با دانش، مهارت، آموزش، ایده پردازی، نوآوری، خلاقیتی که دارند، پیشران توسعه به ویژه در صنعت پتروشیمی هستند.

وی با تاکید بر اینکه پرچم دار دفاع از دانش بنیان ها، مقام معظم رهبری(مدضله العالی) هستند، بیان کرد: شرکت های پتروشیمی عموما به دنبال کار متداوم و دارای اصول فنی و حرفه ای هستند، بر همین اساس و با توجه به نیاز این صنعت، استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان امر ضروری و بخش جدایی ناپذیر تولید صنعت پتروشیمی به شمار می رود.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی عنوان کرد: غرور ایرانی ها اجازه نمی دهد که متکی به خارج از مرزها باشد، از این رو اعتماد و فرصت دادن به شرکت های داخلی، می تواند باعث عزت و غرور ملی شده و نیاز صنعت داخل را تامین کند.

وی انجام کار کارشناسی و توجه و تمرکز بر روی موضوعات تخصصی را ضروری و مهم دانست و در عین حال بر توسعه بازار محصولات شرکت های دانش بنیان، فناور و مراکز علمی و پژوهشی با استفاده از ظرفیت پتروشیمی ها تاکید کرد.

برزگر با بیان اینکه شرکت های پتروشیمی با تعداد بسیاری از دانش بنیان ها تفاهم نامه همکاری امضا کرده اند، افزود: با ایجاد سوله در سایت یک و استقرار برخی شرکت های دانش بنیان در منطقه ویژه در صدد استفاده از ظرفیت و پتانسیل خدمات و فعالیت های آن شرکت ها هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی عنوان کرد: هرچقدر بتوانیم شرکت های مختلفی از سراسر کشور در منطقه ویژه مستقر و جذب کنیم یک گام به جلو حرکت کرده ایم.

وی از حمایت جدی سازمان منطقه ویژه از تولیدکنندگان و شرکت های داخلی فعال در حوزه صنعت پتروشیمی خبرداد و در ادامه گفت: با ایجاد شرایط برابر، فضای رقابتی برای شرکت ها فراهم و در صورتی که در مجموعه های منطقه دچار مشکلی شوند، با جدیت آن موضوع را حل می کنیم.

برزگر همچنین بیان داشت: شرکت های دانش بنیان موتور محرکه و پیشران صنعت در جهت حرکت به سمت اقتدار صنعتی هستند.

وی از ایجاد کارخانه نوآوری شهید شهریاری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی خبرداد و افزود: بخش عمده این کارخانه به ارائه دفاتر شرکت های دانش بنیان و تخصیص زمین به شرکت های مختلف در نظر گرفته شده تا بتوانند کارخانه هایی جهت تولید محصولات خود داشته باشند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تشریح کرد: در ادامه فعالیت ها، سوله ای با وسعت ۸ هزار متر به مشاغل استارتاپی و دانش بنیانی اختصاص دادیم تا در کنار ایجاد اشتغال، محلی برای حل مسائل فناورانه استارتاپ ها و دانش بنیان ها ایجاد کنیم.

وی در ادامه گفت: طراحی و محل احداث این سوله مشخص شده که بلافاصله پس از تامین بوده، عملیات اجرا و بهره برداری انجام می شود تا ضمن ایجاد شرایط اشتغالزایی، از ظرفیت شرکت های مختلف فناورانه استفاده کنیم.

برزگر از شناسایی زمینه های حضور و تسهیل فرآیند همکاری با شرکت های پتروشیمی و دانش بنیان ها خبرداد و تاکید کرد: موضوعاتی چون تولید، بازرگانی، خودکفایی، ICT، سیستمی، مسائل HSE، زیربنایی و همچنین مباحث مرتبط با افزایش بهره وری و صرفه جویی، توزیع دانش فنی شرکت های پایین دستی و هوشمندسازی، سایبر، توسعه زنجیره ارزش، جلوگیری از واردات، محیط زیست و امثال آن، از اهداف تلاش منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به منظور همکاری با شرکت های دانش بنیان است.