آغاز رقابت نخستین دوره مسابقات آزاد ملی مهارت گردشگری در خوزستان

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان ازآغاز رقابت کشوری نخستین دوره مسابقات ملی مهارت رشته گردشگری در شهرستان اندیکاخبرداد.




به گزارش عروج به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان، شهرام ملایی هزاروندی مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان باعلام این خبرافزود: این دوره ازمسابقات تعداد۱۵ نفر از فرهیختگان، نخبگان و فعالان حوزه گردشگری، میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی کشور ازاستانهای تهران، البرز، گلستان ،قم، آذربایجان غربی ، اصفهان وخوزستان به مدت سه روز از تاریخ ۸ تا ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ در جزیره سد شهید عباسپور و منطقه کوهستانی تاراز در شهرستان اندیکابه رقابت می پردازند.
ملایی هزاروندی اظهارکرد:هدف از برگزاری این مسابقات نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی ، ترویج و ارتقای فرهنگ گردشگری، محرومیت زدایی با محوریت گردشگری ،فراهم کردن فرصت مناسب برای رقابت سالم میان فعالان در این حوزه، معرفی مکان‌های بومی و گردشگرپذیر و ایجاد اشتغال در توسعه اقتصادی منطقه است.
وی عنوان کرد: مسابقات آزادملی مهارت گردشگری براساس دستورالعمل سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشوراجرا ودر مرحله اول تعداد۳۳نفرمتقاضی حضور در این رقابتها بودند که پس از بررسی در کمیته تخصصی وفنی مسابقات وانجام داروی تعداد۱۵ نفربه مرحله نهایی راه یافتند.
ملایی هزاروندی خاطرنشان کرد: این مسابقات به همت اداره کل فنی و حرفه‌ای خوزستان و با حمایت نماینده شهرستان مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا در مجلس شورای اسلامی، فرمانداری اندیکا، بخشداری ها ، سازمان آب و برق خوزستان و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان برگزار می‌شود.
گفتنی است اندیکا از مناطق کوهستانی و دنباله کوه های بختیاری محسوب می شود که شامل مناطق مرتفع، دره های عمیق و دشت های کوچکی می شود که شیب زمین های آن به سوی جلگه خوزستان کشیده شده است.