آغاز اجرای طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز از ۲۹ تیرماه

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه علوم پزشكي جندي‌شاپور اهواز با بيان اين‌كه رسالت اصلي طرح ضيافت انديشه اساتيد توسعه، ترويج و تعميق باورهاي ديني و ارزش‌هاي نظام اسلامي است، گفت: اين طرح در دانشگاه علوم پزشكي اهواز از 29 تيرماه در قالب 2 كارگاه آموزشي روزانه آغاز مي‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا حسینی‌فر در نشست خبری دومین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه علوم‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز که امروز( سه‌شنبه، ۲۵ تیرماه) در این دانشگاه برگزار شد، اظهارداشت: اساتید دانشگاه از قشر فرهیخته جامعه هستند و همراه با اساتید حوزه ۲ قطب تاثیرگذار جامعه محسوب می‌شوند که پرورش‌دهنده نسل فرهیخته آینده هستند و به تعبیر مقام معظم رهبری افسران جنگ نرم تلقی می‌شوند بنابراین باید جهت تعمیق زیرساخت‌های فکری و نظری آن‌ها اقدام شود.

 

وی با بیان این‌که طرح ضیافت اندیشه اساتید در سال گذشته با ثبت‌نام ۱۲۰ نفر از اساتید از استقبال مطلوبی برخوردار بود، خاطرنشان کرد: در این دوره تا کنون ۱۴۶ نفر ثبت‌نام کرده‌اند و نام‌نویسی تا ۲۶ تیرماه ادامه دارد.

 

حسینی‌‌فر افزود: اعضای هیأت‌علمی به‌عنوان نوک پیکان مقابله با تهاجم معرفتی غرب باید دارای آخرین اطلاعات معرفتی باشند بنابراین باید این قشر اثرگذار برای پاسخگویی به شبهات معرفتی آماده شوند.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز درباره نحوه اجرای طرح ضیافت اندیشه در این دانشگاه تصریح کرد: این طرح برای اعضای هیأت‌علمی شرکت‌کننده در قالب چهار گروه ۳۰ نفری برگزار و کارگاه‌های آموزشی در ۲ نوبت صبح و عصر روزهای زوج و فرد به‌طور مجزا برای اساتید زن و مرد تشکیل می‌شود.

 

وی با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه این طرح جمعه ۲۸ تیرماه گفت: کارگاه‌های آموزشی از ساعت ۹ شنبه ۲۹ تیرماه در دانشکده پرستاری آغاز می‌شود؛ معرفت‌شناسی و تعلیم و تربیت اسلامی ۲ مبحث آموزشی مرجع این طرح هستند. همچنین در کنار برگزاری کارگاه‌های آموزشی برنامه‌های جنبی از قبیل جلسات هم‌اندیشی اساتید، برگزاری نشست‌های علمی، ایستگاه بلوتوث و نمایشگاه قرآنی در نظر گرفته شده‌است.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز همچنین زمان برگزاری مراسم اختتامیه این طرح را دوشنبه ۷ مردادماه اعلام کرد و افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین نقدی مسئول نهاد استانی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی و حجت‌الاسلام والمسلمین نمازی مدرس حوزه و دانشگاه از قم به‌عنوان مدرسان این طرح در اهواز حضور می یابند.

 

مرجع / ایسنا