آبرسانی به چهار روستای بخش مرکزی کارون به بهره برداری رسید

طرح آبرسانی به چهار روستای بخش مرکزی کارون شامل سه روستای خویسه و یک روستای حاج راضی روز چهارشنبه به بهره برداری رسید.

به گزارش عروج، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در این مراسم با بیان اینکه این طرح طی مدت چهار ماه وارد مدار بهره برداری شد، گفت: برای اجرای این پروژه هفت کیلومتر خط انتقال و دو کیلومتر شبکه توزیع اجرا شده است.

محمدرضا کرمی نژاد ادامه داد: محل تامین آب این روستاها از تصفیه خانه آبرسانی یادگار امام (ره) صورت گرفته است و این پروژه آبرسانی با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه پروژه آبرسانی به این روستاها از پروژه های ضربتی شرکت آب و فاضلاب خوزستان در راستای آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی استان بود، افزود: هفته گذشته نیز آبرسانی به ۱۲ روستای بخش سوسیه با جمعیت تحت پوشش ۱۵ هزار نفر افتتاح شده بود.

مدیر عامل آبفا خوزستان به اعتبار تخصیص داده شده ویژه فاضلاب شهرستان کارون اشاره کرد وگفت: برای اجرای پروژه فاضلاب شهرستان کارون چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه تخصیص پیدا کرده است و پروژه فاضلاب این شهرستان با سرعت در حال اجرا است.

کرمی نژاد گفت: میزان پیشرفت فیزیکی پروژه فاضلاب شهرستان کارون در بخش لوله گذاری ۷۰ درصد، ایستگاه های پمپاژ ۶۰ درصد و در مجموعه پروژه فاضلاب این شهرستان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

از آغاز فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۵۳۵ کیلومتر خط انتقال آب در روستاهای خوزستان اجرا و یک هزار و ۷۰۰ روستای خوزستان آبدار شده اند.