۶۲ واحد تولیدی راکد در خوزستان به چرخه تولید بازگشت

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ۴۰۰ واحد تولیدی راکد در خوزستان وجود دارد که از ابتدای امسال ۶۲ واحد آن به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش عروج، حمیدرضا فلاح ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت ۶۰ درصد اقتصاد استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اظهار داشت: برنامه‌ریزی این سازمان در حوزه کلان به شکلی است که رویه‌های سنتی تغییر داده شوند و بر همین اساس ۱۴ پروژه تحولی در حال انجام است.

وی افزود: از مهمترین این پروژه‌ها می‌توان به راه‌اندازی واحدهای راکد، افزایش ظرفیت تولید، توانمندسازی شبکه‌های اقتصادی و ایجاد سامانه‌های الکترونیکی اشاره کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان ادامه داد: روندهای قدیمی وزارت صمت که مبتنی بر فرآیندهای سنتی، بروکراسی اداری و کاغذ بازی بود در حال حذف شدن است.

فلاح در خصوص وضعیت تاسیس شرکت‌های صنعتی جدید گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۰۰ جواز تاسیس با ۲۲ هزار اشتغال‌زایی و ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صادر شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۰۶ پروانه بهره‌برداری نیز با ۴ هزار و ۴۰۰ نفر اشتغال و ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صادر شده است. در حوزه معدن نیز کار صدور ۱۲ پروانه اکتشاف، ۸ گواهی کشف و ۹ پروانه بهره‌برداری انجام شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان درباره بازگشت واحد‌های راکد به عرصه تولید, عنوان کرد: ۴۰۰ واحد تولیدی راکد در خوزستان وجود دارد که از ابتدای امسال ۶۲ واحد آن به چرخه تولید بازگشتند.

فلاح تصریح کرد: براساس عارضه‌یابی صورت گرفته ۱۸۰ واحد تولیدی راکد امکان بازگشت دارند، همچنین ۷۷ واحد تملکی راکد وجود دارد که ۶۶ واحد آن قابل بازگشت است.

وی ابراز امیدواری کرد: بر اساس تفاهم‌نامه با یکی از بانک‌ها و سازمان برنامه و بودجه تا مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات یارانه‌دار با نرخ سود ۱۴ درصد به صورت ۵ ساله در اختیار واحد‌های دانش‌بنیان، نوپا و شتاب دهنده قرار می گیرد. این امر موجب  رونق گرفتن فعالیت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های صنعتی می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ۱۰۰ طرح سرمایه‌گذاری در حوزه تکمیل زنجیره تولید صنایع مادر استان آماده شده و در سایت وزارتخانه قرار گرفته است.

فلاح از آماده شدن زمین برای فاز ۲ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر خبر داد و افزود: حدود ۳ هزار هکتار زمین برای فاز ۲ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر آماده شده که در حال واگذاری است.