۲هزارو ۳۰۰میلیارد ریال اعتبار از سوی بنیاد مستضعفان به طرح‌های محرومیت‌زدایی شادگان اختصاص یافت

رئیس بنیاد مستضعفان کشور گفت: این بنیاد در راستای محرومت زدایی در شادگان ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد کرد.

به گزارش عروج؛ سیدپرویز فتاح چهارشنبه در نشست شورای اداری شادگان افزود:با توجه به نیاز این شهرستان محروم، بنیاد مستضعفان احداث ۹۳۰ واحد مسکونی را در قالب سه تفاهمنامه با کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد مسکن احداث می کند.

وی اظهار داشت: با حمایت بنیاد مستضعفان تمام خانواده های دارای ۲ معلول این شهرستان خانه دار خواهند شد.
رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به تخصیص اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریالی برای ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال گفت: با توجه به نیاز این شهرستان، بنیاد مستضعفان ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر به این اعتبار اضافه می کند و در مجموع اعتباری ۷۵۰ میلیارد ریالی برای تسهیلات قرض الحسنه اشتغال این شهرستان اختصاص یافت.
وی گفت: پیش از این بنیاد مستضعفان یک دستگاه آمبولانس و تجهیزات تخصصی پزشکی را به شبکه بهداشت و درمان این شهرستان واگذار کرده و با توجه به نیاز مبرم بیمارستان شادگان هزینه تامین هفت دستگاه دیالیز و یک دستگاه تخصصی جراحی چشم را نیز متقبل می شود.
فتاح بیان کرد: با درخواست مسوولان بهداشت و درمان شهرستان شادگان، بنیاد مستضعفان تمام مادران باردار و شیرده در معرض سوءتغذیه شهرستان شادگان را تحت حمایت قرار می‌دهد.
رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه این بنیاد در شهرستان شادگان ۱۶ مدرسه بازسازی کرده است، از تامین هزینه احداث یک مدرسه همچنین بازسازی و تجهیز بخشی از کلاس‌های درس این شهرستان به همت بنیاد خبر داد.
وی در ادامه با اعلام خبر کمک ۱۸۵ میلیارد ریالی بنیاد مستضعفان برای عمران شهری شادگان گفت: این اعتبار برای جمع‌آوری آب‌های سطحی، تامین آسفالت و اجرای پروژه های مبلمان شهری در اختیار شهرداری شادگان قرار می‌گیرد.
فتاح افزود: همچنین این بنیاد برای کمک به لایروبی و زهکشی انهار این شهرستان، مبلغ ۱۳۵ میلیارد ریال تخصیص می‌دهد.
وی با اشاره به تصمیم بنیاد برای کمک به ورزش جوانان این منطقه گفت: برای جوانان شادگان و کمک به حوزه زیرساخت‌های ورزشی برنامه‌هایی داریم که احداث ۱۰ زمین چمن مصنوعی در شادگان یکی از این برنامه‌ها است.
رئیس بنیاد مستضعفان گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال به کمیته امداد و بهزیستی شادگان به منظور پاسخگویی به مراجعات موردی نیازمندان اختصاص داده شد ضمن اینکه ۱۲ هزار بسته معیشتی برای محرومان تحت پوشش حمایتی و فاقدان پوشش حمایتی تامین شد.

شادگان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.