نرگس نوری ممبینی، در حاشیه نمایش "دارم تمام میشم" :

گروه‌های تئاتر، نیاز به حمایت جدی دارند

نمایش "دارم تمام میشم" به کارگردانی نرگس نوری ممبینی، کاری از واحد نمایش حوزه هنری استان خوزستان با همکاری اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، سازمان بسیج هنرمندان استان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامهرمز از تاریخ ۱۰ تا ۱۵ خردادماه جاری از ساعت ۱۹ الی ۲۰ با موضوع انتظار مادران شهدای مفقود غواص در دوران پس از دفاع مقدس در پلاتو مهر حوزه

به گزارش عروج به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان خوزستان؛ رتبه‌های زیر را در جشنواره ملی تئاتر “مرصاد” از آن خود کرد: تقدیر بازیگری زن از نرگس نوری‌ممبینی، تقدیر طراحی صحنه از نرگس نوری‌ممبینی، جایزه ویژه بازیگر خردسال برای آرام آقایی.

نرگس نوری ممبینی اظهار کرد: نمایش “دارم تمام میشم” درباره مادران شهیدانی است که هنوز پیکر شهیدشان برنگشته و با محوریت شهدای غواص که بیشتر مد نظر هستند. این کار زیر نظر و تهیه‌کنندگی واحد نمایش حوزه هنری استان خوزستان و همکاری ارشاد اسلامی شهرستان رامهرمز، بنیاد شهید و بسیج هنرمندان استان خوزستان اجرا شد.

وی افزود: عوامل اجرایی این نمایش از جمله دستیار کارگردان: یعقوب اسدی، مدیر صحنه: مهدی بصیری و تیم دکور: هادی شاکری، رحیم حقیقی و متین آقایی بودند. اما در پخش موسیقی: مجتبی قدنساز، طراح لباس: مرضیه نوری، نور پرداز: حسین مختاری از بچه‌های رامهرمز بودند. اما از بچه‌های اهواز که کنارمون بودن مدیرصحنه: مجتبی انزلی، طراح موسیقی: خانم مرضیه نوری است‌.

ممبینی با اشاره به محور موضوع نمایش بیان کرد: نقش زنان در دوران پس از دفاع مقدس ، هدف کلی نمایش من بوده ، مادران و زنان همه آنهایی که فرزندان و هسرانشان به شهادت رسیدند و چه آنهایی که در قید حیات‌اند و هنووز با مشکلات عزیزانشان درگیرند . به عقیده بنده آسیب دیدگان واقعی جنگ هستند و محوریت کار من همیشه در مورد این مادران است .

وی با اشاره به ذوق و علاقه ای که به کار تئاتر داشت، تصریح کرد: حدود ۲۰ سال که کار تئاتر انجام میدم، اهدافی را داشتم و دوست داشتم که خودم را نشان بدم. با توجه به درگیری‌های فکری که داشتم که همیشه دفاع مقدس ، زنان دفاع مقدس و مادران شهید در ذهنم بودند به خاطر همین اولین کاری که کردم یک گروه تئاتر تشکیل دادم و کار را شروع کردم تا آن افکاری که داشتم را روی صحنه بیاورم.

ممبینی با اشاره به مشکلاتی گروه‌های تئاتر با آن مواجه هستند، اظهار کرد: اولین مشکلی که همه گروه‌های تئاتر دارند، برمیگردم قسمت مالی کار، مخصوصا کارهای جشنواره ای که فقط میخواهند به اجرای عموم برسند، مقداری پیدا کردن نهاد و سازمانی که حمایت مالی کند، سخت است و برخی اوقات بازیگر مناسب پیدا نمی‌شود یا عوامل اجرایی نیست که این مشکلات را در همه گروه‌های تئاتر داریم.

وی افزود: همه کارهای که تا الان انجام دادم بجز این کار که مجبور شدم بنویسم و خودم نقش را بازی کنم، تمام کارهایی که انجام شده بازیگرهای من کار اولی بودند و از طریق من وارد حوزه تئاتر شدند. اما در چندسال اخیر هم کارگردانی و هم بازیگری کارهام خودم بودم و محوریت کارهای من همه در مورد دفاع مقدس هستند و قرار است که انشالله کار بزرگتر با بازیگر‌های بیشتر باز هم در مورد دفاع مقدس آماده کنم.

نوری ممبینی گفت: خداروشکر گروهی که در حال حاضر با آن‌ها کار می‌کنم چه هنرمندان رامهرمز و اهواز، چون فکر و اعتقاداتشان با من در یک مسیری هستند راحت می‌توانم بگم که با این گروه تا چندین سال دیگر میتوانند با من کار کنند.

وی افزود: من همیشه این جمله را به هنرمندان میگم که میترسم، نسل جدید ماجری دفاع مقدس را فراموش کنند، هشت سال دفاع مقدس هنوز که هنوزه مادرانی چشم به انتظار بچه‌هایشان هستند و خیلی از بچه‌ها هنوز حتی پدرانشان را ندیدند. می‌ترسم که نسل جدید واقعاً این دوره را فراموش کنند به همین خاطر همه بچه‌های جدیدی که وارد گروه می‌شوند هدفم را به آن‌ها می‌گویم که من هدفم اینکه یادآوری کنیم بگویم که چه اتفاقاتی در آن زمان افتاد. ما تا صد سال دیگر اگر بخواهیم در مورد دفاع مقدس حرف بزنیم سوژه و موضوع هست.

نوری ممبینی ضمن تشکر از همکاری حوزه هنری استان خوزستان، بیان کرد: تشکر می کنم از همه کسانی که کنارم بودند از هنرمندان رامهرمز و اهواز که واقعاً با جان و دل کنارم بودند.

خاطر نشان می گردد این نمایش از تاریخ ۱۰ تا ۱۵ خردادماه جاری از ساعت ۱۹ الی ۲۰ در پلاتوی مهر حوزه هنری خوزستان به آدرس اهواز چهارراه نادری، خیابان شریعتی جنب سینما اکسین پلاتوهای حوزه هنری خوزستان به روی صحنه می رود.