گرما در خوزستان به ۵۱ درجه رسید

طبق آخرین اطلاعیه و پیش بینی هواشناسی کشور، دمای هوا فردا ۱۹ تیر ماه در استان خوزستان به ۵۱ درجه سانتیگراد می‌رسد. به گزارش سازمان هواشناسی، طبق آخرین اطلاعات نقشه هواشناسی کشور، دمای هوا فردا در استان خوزستان به ۵۱ درجه سانتی گراد خواهد رسید و پس از آن استان لرستان با ۴۴ درجه سانتی […]

طبق آخرین اطلاعیه و پیش بینی هواشناسی کشور، دمای هوا فردا ۱۹ تیر ماه در استان خوزستان به ۵۱ درجه سانتیگراد می‌رسد.

به گزارش سازمان هواشناسی، طبق آخرین اطلاعات نقشه هواشناسی کشور، دمای هوا فردا در استان خوزستان به ۵۱ درجه سانتی گراد خواهد رسید و پس از آن استان لرستان با ۴۴ درجه سانتی گراد گرم‌ترین هوا را خواهد داشت.
 
همچنین استان‌های قم، کردستان، کرمانشاه با ۴۲ درجه و استان هرمزگان و ایلام با ۴۰ درجه سانتی گراد در رتبه‌های بعدی گرمای هوا قرار دارند.
 
دمای هوا فردا چهارشنبه، در استان فارس، یزد و مرکزی ۳۹ درجه، سمنان، همدان، کهکیلویه و بویراحمد و اصفهان ۳۸ درجه، بوشهر و چهارمحال و بختیاری ۳۷ درجه و تهران، البرز و سیستان و بلوجستان ۳۶ درجه و استان قزوین، کرمان و خراسان جنوبی ۳۵ درجه سانتی گراد خواهد بود.
 
سازمان هواشناسی کشور برای استان آذربایجان شرقی،آذربایجان غربی،خراسان شمالی، زنجان، گیلان و مازندران نیز دمای هوای ۳۲ درجه سانتی گراد پیش بینی کرده است.
 
دمای هوا فردا در استان گلستان ۳۳ درجه و خراسان رضوی نیز ۳۴ درجه سانتی گراد خواهد بود.استان اردبیل نیز با ۲۶ درجه سانتی گراد در روز چهارشنبه خنک ترین هوای کشور را خواهد داشت.
 
آسمان استان تهران نیز فردا صاف خواهد بود و براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، در دو روز آینده در برخی مناطق شرق کشور، به ویژه زابل وزش باد شدید و گاهی همراه با گرد و خاک پیش بینی می‌شود که سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.
 
همچنین طبق این نقشه در این مدت در مناطق شمال خراسان شمالی و رضوی به تدریج افزایش ابر و باران‌های موقتی گاهی به صورت رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.
 
در ۲۴ ساعت آینده با افزایش سرعت وزش باد بر روی کشور عراق در برخی مناطق جنوب غرب کشور پدیده گرد و خاک دور از انتظار نیست.