چه کسانی نانشان در تفرقه است؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عروج؛ سید علیرضا شریفی در وبلاگ آتیه سازان اهواز نوشت: بسم الله الرحمن الرحیم روز یکشنبه پیغامی مبنی بر توهین روزنامه کارون به ایرانی های عرب زبان به دستم رسید اما توجهی نکردم چون حاوی نکات ناسیونالیستی بود ،گمان کردم متعلق به دهه هشتاد است اماامروز خبر رسید که این […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عروج؛ سید علیرضا شریفی در وبلاگ آتیه سازان اهواز نوشت:

رژه عربهای ایران در استان خوزستان

بسم الله الرحمن الرحیم

روز یکشنبه پیغامی مبنی بر توهین روزنامه کارون به ایرانی های عرب زبان به دستم رسید اما توجهی نکردم چون حاوی نکات ناسیونالیستی بود ،گمان کردم متعلق به دهه هشتاد است اماامروز خبر رسید که این توهین مربوط به بعد از بازی فولاد و السد قطر است. 

جالب اینکه این موضوع بعد از بازی فولاد و الجیش در سایت های خارج نشین حامی پان ایرانیسم مطرح شده بود که این تماشاگران برای براندازی امده بودند ولی به این ادعاها واکنش نشان ندادم چون خودم در ورزشگاه حاضر و نظاره گر بودم.

  ادعاهای مطرح شده خارج نشینینان فاقد اعتبار است چونکه راه و مسلکشان مشخص است. 

تماشگران لر و شعار عربی!:

در بازی تراکتورسازی و فولاد به عینه دیدم که لرهای مسجد سلیمان همصدا با عربها شعار ذیل را سرمیدادند:

فولادنا یاالعربی جیب النا کأس الذهبی

فرهنگ تشویق هوادارن:

نوع تشویق تماشگران بستگی به فرهنگ ان قوم دارد مثلا شعارهایی که هواداران پرسپولیس واستقلال سر میدهند یکی دو بار درسالهای اخیر توسط خوزستانیها در ورزشگاه خوانده شد اما بدلیل ناهمخوانی فرهنگی خیلی بی روح بودند و به سرعت از ادبیات تماشگران پاک شد ضمنا بدلیل اکثریت عرب ساکن در منطقه چیز عجیبی نیست که شعارهای عربی در ورزشگاه بیشتر است گرچه تشویق به زبان فارسی جای خود را دارد.البته شعارهای عربی و فارسی رایج را لیدرهای باشگاه فولاد هدایت میکنند که فاقد شعارهای تجزیه طلبی است. 

جولان عناصر قوم گرا

اکثر اعتراضات ایرانی های عرب زبان پیرامون مقاله ای با تیتر فوق بود که ردی از آن در اینترنت وسایت روزنامه کارون ندیدم وحتی آرشیو روزنامه روز شنبه ۲۷اردیبهشت۹۳هم در سایت نبود!!!گرچه ما خوش بینانه می گوییم قصدی نبود. 

دو گزارش کارون

کارون در حاشیه نگاری از بازی فولاد السد حرف هایی از مقامات امنیتی و هیئت مدیره شرکت فولاد به میان می اورد که باید عرض کنم حوادث درون زمین از قبیل پرتاب سنگ ورود یک تماشاگر، لیزر ربطی به مقامات امنیتی ندارد گرچه روزنامه مذکور و کارشناس امنیتی اش صحبت از شعارهای انحرافی میکنند که ماهم بعنوان ایرانی خوشحال میشویم عناصر اخلال گر را به مردم غیور و فهیم استان معرفی کنند و خوشحال می شویم اعضا هیئت مدیره ای که با شما مصاحبه کرده اند را بشناسیم. 

انها در گزارشی اعلام میکنند: 

بدلیل برخی تحرکات و جو سازی هاکدورت خاطر تعدادی دیگر از خواننده های محترم خوزستانی را فراهم اورد. که بنده میگویم باعث کدورت برخی نه،بلکه کدورت تمامی کسانی که به وحدت خوزستان و پیشرفتش می اندیشند را مسبب شد. که امیواریم با مشاهده اصل گزارش به واقعیت برسیم

انها در بند اول به خوزستانی بودن کارون می بالند گرچه نگارنده در روزهای اعتراض نمایندگان به دلیل بودجه پیشنهادی و طرح حفرتونل بهشت آباد مسیر کارون را تریبون دولت میداند نه صدای خوزستان

در بند دوم مینویسند : برخی بدلیل اغراض خاص… نیت روزنامه کارون را توهین به یکی از اقوام شریف القاکنند. 

عجیب است در این بند اسمی از کدام قومیت نمی اورند چون در اصول خبر/ خبر باید شفاف و واضح باشد/این نوشته ناقق است و مخاطب متوجه نمیشود کدام قومیت مدنظر کارون است ولی بازهم نویسنده با خوش بینی تمام می گوید کارونی ها قصدی ندارند. 

در بند سوم میگویند ۴۰هزار تماشگر در صورتی که امار فروش بلیط حاکی از حضوربیش از ۴۸هزار نفر عاشق خوزستانی است. آیا منظور از عده قلیل همان ۸هزار نفری است که از آمار کمشان کردند?

سخن آخر

کاش آرشیو سایت روزنامه کارون کامل بود تا دقیق تر دراین مورد قلم می زدیم و مردم حقایق هرچه که باشد بفهمند اما تاریخ روزنامه کارون نشان میدهد توهین به مردم که سهل است انها حتی سابقه توهین به علما را هم داشتند(سال۸۸یا۸۹). 

کاش همه از دلاوری های مردم خوزستان به خصوص عرب زبان ها میگفتند تا دروغگویان و اهالی فتنه وکسانی که نانشان در توهین وافتراست روسیاه شوند. 

تاریخ خوزستان نشان میدهد که ایرانی های عرب زبان همیشه یک گام جلوتر از همه در دفاع از ایران سینه سپر کردند. 

مردم عرب خوزستان هیچگاه ایرانی بودن خود را به عرب های سعودی قطری و… نمی فروشند و گواه آن خون ریخته شده ۱۸هزار شهید ایرانی عرب زبان در جنگ با صدام حسین عرب است چ بسا اگر مقاومت مردم نبود به قول دکتر رائفی پور همه ما یکی دو خواهر عراقی داشتیم. 

کاش اهل قلم صادق باشند تا ببیند کف زدنهای کاتالان هایی که اتلتیکو مادرید را ایستاده تشویق کردند بدلیل قهرمانی شان در لالیگا

این رسم میهمان نوازیست که قطری ها را تشویق کردند همانطور که انها در قطر برای فولاد کم نگذاشتند. 

کاش به راحتی صحبت از امنیتی کردن فضای استانی نزنید که در انتخابات اخیر با حضور بیش از۸۵درصدی مردم در بین دیگر استانها رتبه دوم از لحاظ حضور دارند. 

امیدوارم اهالی قلم با صداقت بنویسند تا سواستفاده گران مهلت بازیگردانی و حضور در صحنه پیدانکنند

پ . ن

http://www.karoondaily.ir/

http://rahyabnews.com/Image/Gallery/1432/635357055100347871.jpg
http://www.karoondaily.ir/Default.aspx?NPN_Id=317&pageno=11
http://www.karoondaily.ir/OnlineNews.aspx?News_Id=937