چهره‌های ماندگار هنر انقلاب خوزستان در سال ۱۴۰۱ معرفی شدند

چهره‌های ماندگار هنر انقلاب خوزستان در سال ۱۴۰۱ در رشته هنرهای تجسمی، نمایش، پایداری، موسیقی و سرود، آفرینش های ادبی، عکاسی و پیشکسوتان معرفی شدند.

به گزارش عروج به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خوزستان ، محمد شهباز گهروئی در مراسم معرفی چهره برتر هنر انقلاب خوزستان که شامگاه چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه در سینما ساحل اهواز برگزار شد ضمن تبریک هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: حوزه هنری به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، رویدادی را تحت عنوان روایت خانه هنر انقلاب اسلامی برگزار کرد که به بررسی آنچه هنرمندان، ادیبان و اهالی رسانه انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۱ در مناسبت و رویدادهای مختلف ارائه کرده اند پرداخته است.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان عنوان کرد: امشب در این مراسم از هنرمندان رشته های هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، موسیقی، سرود، ادبیات، آفرینش های ادبی و هنرهای تصویری تجلیل شد.
گهرویی با اشاره به معیارهایی که برای انتخاب چهره هنر انقلاب خوزستان لحاظ شده است، تصریح کرد: از مهم ترین معیارهای انتخاب هنرمند داشتن تولیدات شاخص و جریان سازی در سال گذشته و فضاهای انقلاب اسلامی با موضوعات انقلاب اسلامی و عمق نفوذ هنر انقلابی در میان مردم بوده است؛ استمرار و حضور هنرمند در مسائل و موضوعات مختلف نیز شاخص دیگر انتخاب هنرمند به شمار می آید.
بر اساس این گزارش در این مراسم فاطمه طیوب به عنوان چهره هنر انقلاب خوزستان معرفی شد.
فاطمه طیوب از هنرمندان اهوازی و از نام‌های آشنا برای تصویرگران دینی است. او سال‌ها در عرصه انیمیشن و تصویرسازی فعالیت داشته است. «قالیچه‌ای برای امام رضا»، انیمیشن کودکانه «حسنی میره به جنوب» برای شهدای هویزه از جمله آثاری است که او به صورت گروهی تولید کرده است. طیوب در حوزه تصویرسازی و پی نما (کمیک استریپ) مذهبی و انقلابی نیز دست به خلق آثار زیبایی زده که تصویرسازی کتاب خاطرات سفیر از آن جمله است. وی در زمینه تصویرسازی‌های عاشورایی نیز آثار باشکوهی تولید نموده است.
بنابراین گزارش، امجد جلالی به عنوان چهره هنر انقلاب در بخش نمایش، محمد ترک و محمد متقی منش در بخش هنرهای تجسمی، سید رقیه آذرنگ و علیرضا مسرتی در بخش پایداری، علی اکبر فلاحی
محمد کمایی و ناصری در زمینه موسیقی و سرود، سمانه نیکدل در بخش آفرینش های ادبی، علی معرف در عکاسی و خانواده مرحوم سعید بهروزی
و سید رافع موسوی بهار نیز در بخش پیشکسوتان معرفی شدند.
در این مراسم گروه سرود زهرائیون و خادم الزهرا به اجرای مراسم پرداختند و تابلوی نقاشی سید شهیدان اهل قلم شهید مرتضی آوینی نیز که توسط هنرمند جوان خوزستانی خانم قاطعی در حین برنامه ترسیم شده بود با حضور مسئولین استانی و مادرشهیدان فرجوانی به خانواده شهید مدافع حرم شهید فاطمی اطهر تقدیم گردید.