وزارت صمت:‌ گرانی سیمان صحت ندارد

اکنون قیمت هر کیسه ۵۰ کیلویی سیمان در بورس کالا ۳۳ هزار تومان و قیمت هر ۵۰ کیلوگرم فله‌ای آن ۲۹ هزار تومان است؛ بر این اساس گرانی سیمان به هیچ عنوان صحت ندارد.

به گزارش عروج، مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تکذیب نرخ‌های ۷۰ تا ۸۰ هزار تومانی قیمت هر پاکت سیمان، تاکید کرد: قیمت سیمان در هفته‌های گذشته نه تنها افزایش نداشته است، بلکه با کاهش نیز مواجه شده است.

«سیف الله امیری» افزود: افزایش قیمت سیمان نه تنها صحت ندارد، بلکه در روز جاری طی جلسه‌ای که با اعضای انجمن کارفرمایی سیمان و عاملان توزیع این کالا داشتیم، از ارزان شدن آن صحبت می‌کردند.

وی گفت: طی آخرین عرضه انجام شده در بورس که مربوط به هفته گذشته (تاریخ پنجم تا یازدهم آذرماه) ‌است، یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن از این محصول در بورس کالا عرضه و به همین میزان هم تقاضا برای آن وجود داشت.

امیری تاکید کرد: اکنون قیمت هر کیسه ۵۰ کیلویی سیمان در بورس کالا ۳۳ هزار تومان و قیمت هر ۵۰ کیلوگرم فله‌ای آن ۲۹ هزار تومان است؛ بر این اساس گرانی سیمان به هیچ عنوان صحت ندارد.

سوخت زمستانه سیمانی‌ها تامین است

وی بیان‌داشت: به نظر می‌رسد نگرانی‌ها از کمبود گاز در فصل سرما، دلیل این شایعات باشد، اما خاطرنشان‌ می‌شود که مشکل سوخت شرکت‌های سیمانی را با تامین مازوت مورد نیازشان پیش از فصل سرما حل کرده‌ایم.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت تصریح‌کرد: اکنون ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کلینکر در انبارها دپو شده است که عمده مصرف سوخت در تولید سیمان نیز مربوط به آن است.