مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب:

وارد عرصه خلاقیت در ساخت تجهیزات نفتی شده‌ایم

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: مرحله دانش معکوس و ساخت محصولات را گذراندیم و وارد عرصه خلاقیت در ساخت تجهیزات و برنامه‌ریزی شدیم.

به گزارش عروج، علیرضا دانشی در ارتباط تصویری با برنامه گفتگوی ویژه خبری افزود: با استقرار دولت سیزدهم در مدت شش ماه‌برنامه گسترده‌ای درباره ‌برگشت به میزان تولید پیش از تحریم‌ها برنامه‌ریزی شد و این برنامه ریزی‌ها معطوف به‌برنامه‌های کوتاه مدت، میان و درازمدت بود.

او با اشاره به فعالیت‌های حوزه صنعت نفت در قسمت بالادستی شامل تحت الارض و سطح الارض گفت: بر اساس این موضوع، ۱۸ موضوع مهم را که می توانست ما را سریع به ظرفیت مناسب برگرداند طراحی کردیم که‌برخی از این برنامه‌ها به‌برنامه‌های درون چاهی معطوف بودند و برخی از اقدامات موجب شد شرایط مطلوب تری ایجاد شود.​​​​​​​​​​​

دانشی​​​​​ افزود: علاوه‌بر این در سطح الارض به مقوله مهم از جمله خطوط لوله‌های جریانی توجه شد و ۵۱ اقدام شامل ۲۲۰۰ کیلومتر خطوط لوله را با برنامه‌ریزی تعمیراتی مفصلی انجام دادیم و شرایط مطلوبی داریم.

او اضافه کرد: تعمیر تأسیسات اساسی و بزرگ مانند واحدهای بهره‌برداری را انجام دادیم و اکنون شرایط مطلوبی برای بازگشت به شرایط پیش از تحریم‌ها داریم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب درباره حضور شرکت‌های دانش بنیان در افزایش ظرفیت تولید نفت گفت: اقتدار نظام جمهوری اسلامی ما را به این وضعیت رسانده است که می توانیم با همه قدرت بگوییم ان شاء الله به شرایط پیش از تحریم‌ها به سرعت برخواهیم گشت و نشانه بارز آن افزایش تولید است.

دانشی درباره مقوله شعار امسال گفت: در این باره کارهای بسیار مهمی را طراحی کرده بودیم و جلسات خوبی را با نهاد ریاست جمهوری داشتیم؛ خوشبختانه اکنون برنامه منسجم و خیلی خوبی را در سه سطح کاری طراحی کردیم و ان شاء الله با مراکز دانش بنیان مرتبط با حوزه صنعت نفت به صورت منسجم ارتباط برقرار می کنیم.

او افزود: چالش‌های خود را شناسایی کردیم و در حال ارتباط منطقی با مراکز دانش بنیان هستیم و وضعیت مطلوبی در رابطه با ایجاد مسائل اشتغال زایی داریم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: باید به سمت ارزش افزوده در صنعت نفت برویم و راهی نداریم جز این که این ارزش را از راه عمل و دانش و برنامه ریزی‌هایی که در مرز دانش است انجام دهیم.

دانشی افزود: برای رسیدن به این موضوع برنامه ریزی‌هایی را انجام دادیم.

او اضافه کرد: بر اساس مطالعات مرکز تحقیقات و پژوهش مجلس شورای اسلامی، بر اساس هزار بشکه نفت شاید ۱۹ نفر مشغول کار شوند و ارزش افزوده حدود ۵۰۰ هزار دلار داشته باشد.

دانشی افزود: بر اساس مطالعات جهانی و مطالعات مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، از این هزار بشکه می توانیم تا ۲۰۰ نفر را هم مشغول به کار کنیم و ارزش افزوده‌ای معادل چهار میلیون دلار را به دست بیاوریم.