مدیر دفتر هنرهای تصویری معاونت راهبری استان‌ها حوزه هنری:

هنرمندان بر مبنای سلیقه و اشرافی که دارند، طرح مستند ارائه دهند

مدیر دفتر هنرهای تصویری معاونت راهبری استان‌ها حوزه هنری بیان کرد: دغدغه ما این است که هنرمندان بر مبنای سلیقه و اشرافی که دارند به ما طرح مستند ارائه بدهند و ما از این طرح ها حمایت کنیم.

به گزارش عروج به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خوزستان، نشست جمعی از کارگردانان و مستندسازان حوزه هنری خوزستان با حضور امیرعباس شه‌دوست، مدیر دفتر هنرهای تصویری معاونت راهبری استان‌های حوزه هنری و وحید شاهی مسئول استان‌های مرکز مستند سوره برگزار شد.

شه‌دوست در این نشست گفت: مستندسازان استان می‌توانند طرح مستند خود را برای کارگروه «کاما» (کارگروه مستند استان‌ها) حوزه هنری ارسال کنند تا پس از تأیید طرح توسط کارگروه مستند، اعتبار لازم برای تولید آن اختصاص یابد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های خوب استان خوزستان در عرصه فیلمسازی ادامه داد: مستندهایی که بر اساس سند تحول حوزه هنری خوزستان و در راستای زیست بوم استان تولید شود در اولویت بوده و البته سایر موضوعات و طرح‌ها نیز با اولویت کمتر مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

مدیر دفتر هنرهای تصویری معاونت راهبری استان‌های حوزه هنری ادامه داد: کارگردان مستندهایی که در کارگروه «کاما» ساخته می‌شود باید تجربه تولید قابل توجه و سابقه فعالیت در این عرصه را داشته باشد.
شه‌دوست اظهار داشت: طرح کاما اهدافی از جمله نگرش حرفه‌ای نسبت به هنرمندان در استان‌ها، حمایت و نگه‌داشتن هنرمندان در شهر خود و تولید آثار فاخر را دنبال می‌کند.

همچنین مسئول استان‌های مرکز مستند سوره هم با بیان اینکه رویکرد جدید مرکز مستند، تمرکززدایی و گفتمان فراتهران است تصریح کرد: حمایت عملی و جدی از طرح‌های مبتنی بر زیست‌بوم و موضوعات بومی استان‌ها از اولویت‌های مرکز مستند سوره است.

وحید شاهی خاطرنشان ساخت: هیچ محدودیت زمانی برای ارسال طرح‌ها وجود ندارد و طرح کاما در زمینه انتشار و توزیع آثار تولیدی در عرصه‌های ملی، بین‌المللی، تلویزیونی و جشنواره‌ها محدودیتی ندارد و ساز و کار متناسب آن طراحی شده است.
در پایان این نشست از سید حمید موسوی که توانست تندیس جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰ رو به خاطر فیلم کوتاه ” سیلاب ” کسب کند با لوح تقدیر تجلیل شد
گفتنی است علاقمندان می توانند برای اطلاعات بیشتر از طرح ” کما” با شماره۰۹۳۵۹۲۸۰۰۲۳ تماس بگیرند.