هشدار هواشناسی خوزستان نسبت به ورود سامانه بارشی فراگیر

اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه ای نسبت به ورود سامانه بارشی فراگیر همراه با رعد و برق از اوایل روز چهارشنبه هفته جاری هشدار سطح زرد صادر کرد.

 

به گزارش عروج به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان در این اطلاعیه آمده است: رگبار باران همراه با رعد و برق، وزش باد متوسط گاهی تندبادهای لحظه ای وبارش برف در ارتفاعات استان و ریزش تگرگ در مناطق مستعد از روز چهارشنبه تا جمعه هفته جاری قابل انتظار است.

بر اساس این اطلاعیه بارش باران در بیشتر نقاط استان به ویژه مناطق شمالی، شرقی و جنوب شرقی و بارش برف در ارتفاعات استان پیش بینی می شود و اثر مخاطره شامل لغزندگی و احتمال کاهش شعاع دید در جاده ها، اختلال در سفرهای بین شهری به خصوص در عبور از گذرگاههای کوهستانی، احتمال آبگرفتگی معابر به صورت محدود، احتمال تاخیر در پرواز و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: شمال خلیج فارس تا روز دوشنبه نیمه مواج است و تا اواسط هفته یخ زدگی سطح زمین به ویژه در مناطق شمالی و شرقی و ارتفاعات استان پیش بینی می شود.

محمد سبزه زاری افزود: طی امروز و فردا احتمال رگبارهای پراکنده در جنوب شرقی و سواحل استان وجود دارد.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته گتوند با ۲۰.۴ و ایذه با ۱.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را داشتند و حداکثر دمای اهواز ۱۹.۱ و حداقل ۸.۳ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بر اساس این گزارش رکورد میزان بارندگی سامانه موثر اخیر در ایستگاه باران سنج قلعه خواجه مرکز شهرستان اندیکا با ۱۰۱.۵ میلیمتر ثبت شد.