نشست مشترک نمایندگان مجلس با اعضای شورای شهر اهواز + تصاویر

اعضای شورای شهر و نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گرد هم آمدند تا با هم‌افزایی بیشتر و پرهیز از اختلافات جان دوباره‌ای به شهر اهواز بدهند.

به گزارش عروج، نخستین نشست هم‌اندیشی اعضای شورای شهر، شهردار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلانشهر اهواز با هماهنگی شورای ائتلاف شهرستان اهواز در مسجدالنبی (ص) این شهر برگزار شد.

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، در این نشست هم‌افزایی که برای کاهش مشکلات مردم کلانشهر اهواز برگزار شد، با بیان اینکه نباید باب گفت‌وگو با مردم بسته شود، اظهار داشت: باید با حفظ حرمت افراد و برای کاهش مشکلات شهری گفت‌وگو کرد.

وی با تاکید بر بحث شفافیت در رفتار نمایندگان، افزود: اگر اقدامی را انجام می‌دهیم دلیلی ندارد که دیگران متوجه نشوند. در هیچ یک از انتصابات استانی و شهری نقشی نداشته‌ام و این کارها را در شأن نماینده نمی‌دانم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط نابسامان کشور در حوزه اقتصادی، گفت: ما ژنرال واقعی برای جنگ اقتصادی می‌خواهیم. برخی از وزرا که در جلسه رأی اعتماد مخالف آنها بودیم افراد مناسبی برای فرماندهی در این جنگ نیستند.

یوسفی ادامه داد: هنگامی که شهید حسن باقری به جنگ رفت مستقیم به فرماندهی نرسید بلکه ۲ سال کف میدان خاک جبهه را خورد تا او را به‌عنوان فرمانده قرار دادند.

وی افزود: در جنگ اقتصادی نیز شرایط به همین شکل است. باید کادرسازی باید کنیم نه اینکه افرادی را رشد دهیم که هر شب چند توییت به جبهه انقلاب حواله کنند.

 فرصت را برای خدمت غنیمت بدانیم

سید کریم حسینی نماینده دیگر مردم اهواز، حمیدیه، کارون و باوی در مجلس شورای اسلامی با بیان اهمیت کار تشکیلاتی و هماهنگی نیروهای انقلابی تاکید کرد: زمان برای خدمت بسیار زود می‌گذرد و ما در خوزستان علاوه بر مشکلاتی که در تمام کشور با آنها مواجه هستیم موضوعاتی را نیز به طور خاص با آنها مواجه هستیم.

وی افزود: مردم انتظار دارند نتایج تغییر رویکرد را ببینند.

نماینده مردم اهواز گفت: باید جلسات هماهنگی میان نمایندگان و نیروهای انقلابی ادامه دار باشد و نگاه اصلی ما باید عملکرد صحیح برای بهبود فعالیت‌ها باشد. و اگر صرفا به انتخاب در دوره های آینده تمرکز کنیم کارمان به شکل دیگری پیش خواهد رفت.

وی افزود: متاسفانه پروژه‌های نیمه تمامی در شهر داریم که صرف نظر از هدف اجرای آنها به گونه ای بوده که وضعیت مناسبی ندارند و هرکار می‌کنیم باید هرچه سریعتر موضوعاتی مانند پسماند و دغدغه اصلی مردم برطرف شود.

حسینی بر کادر سازی تاکید کرد و گفت: باید از نیروهای انقلابی استفاده کنیم و با استفاده از افکار و ایده‌های گوناگون مسیر را برای پیشرفت شهر و حل مشکلات مردم فراهم کنیم.

شهر اهواز به اندازی کافی عقب ماندگی دارد 

 رضا امینی شهردار اهواز در ادامه این نشست با اشاره به عقب‌ماندگی شهر اهواز و استان خوزستان گفت: شهر اهواز و استان خوزستان به‌اندازه کافی عقب هست و دشمن و رقیب ناسالم بسیاری دارد؛ اگر از این فرصتی که در اختیار ما گذاشته شده بهترین استفاده را برای خدمت‌رسانی به مردم نکنیم خداوند در این دنیا و آن دنیا از ما نمی‌گذرد.

وی افزود: چندین عامل سبب بروز این نارضایتی‌ها گردیده که یکی از آنها وجود ایده و شعار به‌اندازه ساخت ۲ تا ۳ کشور در آن وجود دارد اما کسی پای عمل نیست.

شهردار اهواز به سایه انداختن مسائل سیاسی بر کارها و فعالیت‌ها اشاره و عنوان کرد: اگر قائل باشیم عزت دست خداست نیازی نیست برای خودمان کار کنیم و از مسئولیت‌ها سکو بسازیم.

امینی تصریح کرد: ظرفیت‌های اهواز و خوزستان بسیار بیشتر از سایر استان‌ها است که اگر در این استان با رویکرد انصاف به موضوعات نگاه شود بسیاری از مسائل برطرف خواهند شد.

کارآمدی نظام باید در این دوره به اثبات برسید

ناصر سودانی رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در خوزستان در بخش دیگری از این نشست با اشاره به ناکارآمدی دولت در ۸ سال گذشته گفت: مردم در ۸ سال گذشته با این ناکارآمدی که در فضای مدیریت کشور به وجود آمد بسیار مستأصل شدند و چهره نظام به‌شدت تخریب شد.

وی افزود: اکنون خدا بر این سرزمین منت نهاد و یک فضای همدل وجود آمده تا کارآمدی نظام را در این دوره به اثبات برسانیم.

سودانی بیان داشت: اگر جایی می‌بینیم کارها پیش نمی‌رود باید مقداری به خودمان برگردیم و ببینیم کارها کجا اشکال دارد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلابی خوزستان ادامه داد: اکنون مجموعه اعضای شورای شهر متشکل از افرادی شده که خروجی آن پشتکار، تقوا، سواد، اجتماعی بودن و گذشت از خود است. نمونه این مطلب را می‌توان در انتخاب شهردار مشاهد کرد. شهرداری که متعلق به هیچ یک از این اعضا نیست.

وی ادامه داد: انتخاب شهردار مستقل دلیل بر این است که شورا دنبال رفع مشکلات مردم بوده که برخی از آنها در درازمدت و با حمایت‌های کلان قابل‌اجرا است و بخشی از آن در کوتاه‌مدت و میان‌مدت به سرانجام خواهد رسید.

سودانی خاطرنشان کرد: مهم است که حرف و عمل ما در مسیر رعایت حال انقلاب باشد. حفظ انقلاب برای مردم و حفظ مردم برای انقلاب یک از وظایف مهم شورا است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلابی خوزستان با بیان اینکه باید کارهای ضرب الاجل برای جلب اعتماد مردم صورت گیرد، گفت: آب‌های سطحی باید همه فکروذکر شورای شهر باشد چرا که می‌تواند آسیب جدی به مردم وارد کرده، حیثیت شورا را زیر سؤال ببرد و بحران اجتماعی ایجاد کند.

وی افزود: هرچه سریع‌تر باید جلسه‌ای با استاندار خوزستان جهت تخصیص اعتباری ویژه از دولت برای برطرف‌کردن مشکل مالی اجزای طرح دفع آب‌های سطحی برگزار شود.

اکنون وقت ایجاد تغییر در شهر است

محمود نوری، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلابی شهرستان اهواز با حضور در این نشست گفت: با همه کم‌وزیادهایی که در شورای شهر وجود دارد احساس می‌کنیم این قابلیت‌ها و همدلی میان آنها وجود دارد که با ارتباط سازنده میان مسئولین می‌توان مشکلات انباشته شده شهر اهواز را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه امروز شورای شهر اهواز با انسجام بیشتری نسبت به دوره‌های گذشته کار خود را آغاز کرده است، افزود: اگر قرار است تغییری برای مردم در شهر اهواز بیفتد امروز وقت آن است وگرنه در دوره‌های دیگر کار بسیار سخت‌تر می‌شود.

نوری ادامه داد: زمانی می‌توان ظرفیت مردم را پشت سرخود داشت که حرفتان منطقی و تدبیرتان عاقلانه باشد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلابی شهرستان اهواز عنوان کرد: می‌خواهیم در این نشست‌ها به یک همدلی و هم‌زبانی برسیم که بتوانیم خوب حمایت کنیم و همچنین جایی که نیاز است تذکر و نظرات اصلاحی دهیم.

وی تصریح کرد: احساس می‌کنم این دوره بهترین دوره و شاید ممتازترین دوره شورای شهر اهواز است.

 فضای اجماع و هماهنگی برای کار در شهر اهواز فراهم شده است

زارع زاده نائب رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با تشریح فرایند انتخاب شهردار اهواز گفت: انتخاب شهردار اهواز بر اساس فرایندی بود که توانستیم با طی آن شهردار منتخب را انتخاب و کار را آغاز کنیم.

وی افزود: اهواز یکی از محدود شهرهایی بود که توانست مدیریت شهرداری را با اجماع سیزده رای انتخاب کند و این یک پشتوانه بسیار مهم برای شهردار و مدیریت شهری است که میتواند نوید بخش خدمات خوبی باشد.

این عضو شورای شهر با بیان تنوع در انتخاب افراد شورای شهر اهواز گفت: افرادی که در جایگاه شورای اسلامی شهر هستند از تخصص های گوناگونی بهره مندند که این سبب شده مدیران اجرایی شهری هم بدانند تمام لوایح با دقت بررسی و تصمیم گیری می‌شود.

نمی‌گذاریم کسی به دنبال سود و منفعت شخصی باشد

احمد سراج، نماینده مردم در ششمین دوره شورای اسلامی کلانشهر اهواز در ادامه این نشست گفت: انقلاب در طول سال‌های گذشته آن‌قدر هزینه داده که نمی‌گذاریم کسی در شورا و شهرداری دنبال سود و منفعت شخصی خود برود.

وی افزود: امروز موضوع منفعت مردم است که رضایت رهبری و ولی را به دنبال دارد.

سراج با اشاره به این اعضای شورای ششم فقط به جریان حزب‌الله وامدارند، ادامه داد: روح حاکم بر شورای ششم، فارغ از اشخاص آن، یک اجماع و هم نظری در مسیر اقناع و حجت شرعی بوده به‌گونه‌ای که امروز همراهان ما در شورا نه‌تنها به جیب خودشان بلکه به هیچ قومیت و جناح سیاسی وامدار نیستند.

عضو شورای ششم کلانشهر اهواز تاکید کرد: ما به‌صراحت به شهردار گفته‌ایم در انتصابات شما دخالت نمی‌کنیم و هرگونه حرفی که شائبه دخالت در انتصابات هم باشد نخواهیم زد. در حذف افراد ناکارآمد حتماً از شهردار مطالبه می‌کنیم اما گزینه را به شهرداری تحمیل نخواهیم کرد./تسنیم