آيت‌الله كعبي:

موفقیت در جهاد فرهنگی سبب پیروزی در جهاد نظامی می‌شود

نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري با بيان اين‌كه جهاد به معناي، بكارگيري تمام توان براي استحكام بخشيدن به ارزش‌هاي اسلامي است، گفت: اگر در جهادهاي فرهنگي و علمي موفق شويم پيروزي ما در جهاد نظامي نيز حتمي است.

آیت‌الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در افتتاحیه یازدهمین مسابقات قرآن و عترت بسیج دانش آموزی کشور که پیش از ظهر امروز در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد، گفت: کشور ما به برکت پیروی از ائمه(ع)، ولایت فقیه و شهدا نهضت قرآنی را در پیش گرفته است.

وی افزود: خوشبختانه فرهنگ قرآن و اهل‌بیت(ع) در کشور ما گسترش یافته است که این خود از نعمت‌های بزرگ الهی بوده و باید شکر این نعمت را به جا آورد.

آیت‌الله کعبی با توجه به لزوم تعلیم و تربیت بر مبنای آموزه‌های قرآن و عترت، گفت: دانش آموزان باید افزون‌بر یادگیری درس‌های خود باید برای پیشرفت اسلام با فرهنگ قرآن و عترت نیز آشنا شوند.

فرهنگ قرآن با بخش نامه‌ و ابلاغیه‌ گسترش نمی‌یابد

وی تصریح کرد: فرهنگ قرآن تنها با بخش نامه‌ها و ابلاغیه‌ها در میان دانش آموزان گسترش نمی‌یابد، بلکه این امر نیاز به انگیزه بالای خود دانش آموزان دارد و برای ایجاد این انگیزه باید از اعضای قرآنی و بسیجی در میان آن‌ها استفاده کرد.

آیت‌الله کعبی با بیان این‌که برقراری ارتباط‌های علمی می‌تواند راه خوبی برای آموختن آیات علمی قرآن در اماکن آموزشی باشد، اظهار داشت: اخلاص، بصیرت، عمل به هنگام و به اندازه از جمله مواردی است که رهبر انقلاب از دانش آموزان انتظار دارد.

وی افزود: داشتن بصیرت برای مبارزه با تهاجم‌های فرهنگی لازم است؛ بر پایه آموزه‌های قرآن و عترت می‌توانیم جامعه نمونه اسلامی را شکل دهیم و تأثیرات بیشتری بر منطقه خاورمیانه و حتی بین‌اللمل داشته باشیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان بر گسترش لزوم قرآن در این ماه پربرکت تأکید کرد و اظهار داشت: دانش آموزان قرآنی به ویژه بسیجی باید با تمام توان در تبیین آموزه‌های قرآنی و معارف اهل‌بیت(ع) تلاش کنند.

وی ادامه داد: امروزه استفاده از هدایت و راهنمایی‌های قرآنی ضروری‌تر از گذشته است؛ تلاوت قرآن سبب تزکیه نفس و مبارزه با امواج گمراهی و تهاجم فرهنگی می‌شود چرا که ذات انسان با معنویت آغشته است.

آیت‌الله کعبی با اشاره به این‌که یکی از معانی جهاد، بکارگیری تمام توان برای استحکام بخشیدن به ارزش‌های اسلامی است، خاطرنشان کرد: زمینه‌های نظامی، اخلاقی، فرهنگی و علمی از دیگر میادین مختلف جهاد است.

وی یادآور شد: اگر در جهادهای فرهنگی و علمی موفق شویم پیروزی ما در جهاد نظامی نیز حتمی است و فعالیت‌های بسیجیان دانش آموز در راستای گسترش فرهنگ قرآن و عترت نیز نوعی جهاد فرهنگی و علمی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بهره‌گیری و آشنا کردن دانش آموزان با قرآن کریم را جهاد بزرگی دانست و خاطرنشان کرد: انس افراد به ویژه دانش آموزان با قرآن نقشه‌های دشمن را از بین می‌برد.

وی ادامه داد: امروز تهاجمات فرهنگی دشمن با استفاده از رسانه‌ها و شبکه‌های ارتباطی گوناگون افزایش یافته است که ما باید از راه‌ آشنا کردن افراد با قرآن و عترت برای اثرگذاری مثبت در جامعه استفاده کنیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان با تأکید بر بصیرت سیاسی برای گسترش عدالت در جامعه، خاطرنشان کرد: دانش آموزان بسیجی باید در جامعه الگوی دیگران باشند.

 

مرجع: رسا