محکومیت مدیرعامل یک شرکت دولتی در خوزستان/انفصال از خدمات دولتی به اتهام احتکار شکر

مدیرکل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی از صدور حکم انفصال مدیرعامل یک شرکت دولتی به علت احتکار در استان خوزستان خبر داد.

محسن عسکری در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: در بازرسی مشترک بازرسان صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان جهاد کشاورزی در استان خوزستان از یک شرکت دولتی، مقدار ۴۳ هزار تن شکر سفید درکیسه‌های ۵۰ کیلویی) و ۸۰۰ تن شکر بسته بندی یک کیلویی (تولید سال ۱۳۹۹) کشف شد که براساس گزارش‌های دریافتی مبنی بر امتناع از عرضه، صورتجلسه‌ای تهیه و محموله توقیف و در نهایت گزارش تخلف به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی با بیان اینکه به این پرونده در تعزیرات حکومتی شهرستان شوشتر رسیدگی و حکم صادر شد افزود: با توجه به گزارش کارشناسان، موجودی انبار‌ها و گزارش‌های دریافتی از درخواست‌های مکرر کتبی برای دریافت شکر و امتناع این شرکت از عرضه، «ع. م» مدیرعامل این شرکت به یک سال انفصال موقت از خدمات دولتی محکوم شد.
وی درباره سرنوشت محموله شکر مکشوفه نیز گفت: براساس حکم صادر شده در شعبه رسیدگی کننده به این پرونده، کالای مکشوفه براساس تصمیمات قرارگاه امنیت غذایی و ستاد تنظیم بازار استان خوزستان عرضه شد.