مانع فعالیت کانون‌های قدرت و ثروت می‌شویم

استاندار خوزستان گفت: مانع فعالیت کانون‌های قدرت و ثروت در استان می‌شویم.

به گزارش عروج، علی‌اکبر حسینی محراب در نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه استان خوزستان، با تاکید بر جلوگیری از اثرگذاری کانون‌های قدرت و ثروت در استان خوزستان گفت: وقتی انحصار و رانت وجود داشته باشد، کانون‌های قدرت و ثروت شکل می‌گیرند. در همین زمینه فرزندان خیلی از مسئولان به عنوان اعضای هیئت مدیره شرکت‌ها قرار داده می‌شوند تا از قدرت و رانت آن‌ها استفاده شود، لذا ضروری است که مردم در کنار ما باشند تا به کانون‌های قدرت و ثروت اجازه کار ندهیم.

استاندار خوزستان گفت: در این کانون‌ها، یک ثروتمند پول ستادهای انتخاباتی را می‌دهد و بعد از انتخابات طلب نامشروع می‌کند، اما تا زمانی که من در این‌ جا هستم با کمک مردم و نخبگان اجازه این کارها را نمی‌دهم و باید جلوی این موارد را با همکاری دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و اطلاعاتی بگیریم، زیرا چنین اقداماتی باعث عقب‌افتادگی استان می‌شود.

وی تاکید کرد: مردم ما باید ثروتمند بوده و رفاه داشته و صاحب مسکن باشند و کسانی که می‌توانند در بخش صادرات و ارزآوری کمک کنند باید پای کار بیایند.

حسینی محراب با بیان این‌ که با آگاهی از مشکلات خوزستان این مسئولیت را پذیرفتم، افزود: با تمام وجود آمده‌ایم تا مشکلات را اولویت‌بندی و برطرف کنیم. برنامه ما این است که برای تمام پروژه‌ها مسئول مشخصی قرار دهیم و با پیگیری مجدانه بخشی از مشکلات را از دوش مردم برداریم.

استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت صادرات در اقتصاد استان گفت: ما باید دنبال مقصدهای صادراتی باشیم‌. باید بنای اقتصاد را در کشورهایی چون عراق، روسیه، قطر و کویت داشته باشیم و باید در این زمینه پیوند برقرار کنیم و در جاهایی که لازم است اتاق و دفاتر بازرگانی فعال شود. 

وی گفت: رئیس جمهور مسائل استان خوزستان را به جدیت دنبال می‌کند و تاکنون پنج سفر به استان خوزستان داشته است و طبیعتاً باید از وی بخواهیم برخی روسای بازرگانی در کشورهایی که به آن‌ها اشاره شد، از خوزستان باشند. به نظر من این اقدام حتی در کشورهای آفریقایی که بازار بسیار  مناسب دارند، ممکن و قابل انجام است.

حسینی محراب با اشاره به وجود صنعت نفت، پتروشیمی و نیشکر در استان و در عین حال عدم وجود صنایع مرتبط با آن‌ها اظهار داشت: با ایجاد کارگاه های تولید قطعات برای صنایع بزرگ استان می‌توانیم زمینه اشتغال را برای استان ایجاد کنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به اقتصاد روستاپایه، ادامه داد: باید این اقتصاد را مدنظر قرار دهیم تا خوشه‌های صنعتی ایجاد شوند. واردات برای صادرات را باید از مناطق آزاد ایجاد کنیم تا هزینه‌ای برای تولیدکنندگان نداشته باشد. 

وی با تاکید بر گسترش پرورش ماهی و ایجاد زمینه صادرات، گفت: استان خوزستان با دارا بودن منابع آبی و رودخانه‌های فراوان می‌تواند در پرورش ماهی موفق عمل کند و یکی از برنامه‌های جدی است که پی‌گیر آن هستیم.

حسینی محراب در خصوص طرح فاضلاب در شهر اهواز گفت: طرح فاضلاب اهواز هنوز به مرحله نهایی نرسیده است و در حال حاضر وضعیت خیابان‌ها و معابر شهری با مشکلات مقطعی روبه‌رو است که اعلام کردیم پس از انجام هر عملیات به سرعت کار آسفالت آن محل انجام شود.

به گفته استاندار خوزستان، ما در این استان با انواع سلیقه‌های فکری، سیاسی و اجتماعی روبه‌رو هستیم و ذات مردم خوزستان این است که صاحب فرهنگ هستند. در طول تاریخ و به ویژه بعد از اسلام، خوزستان مرکز تمدن اسلامی بوده، لذا باید به این فرهنگ مفتخر باشیم و از این موضوع به عنوان فرصتی برای همگرایی بیشتر استفاده کنیم‌