فیس‌بوک خود را حذف کنید

ایریس وارلا، وزیر زندان‌های ونزوئلا با اشاره به افشاگری‌های ادوارد اسنودن از جاسوسی‌های سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا گفت: دوستان، حساب‌های کاربری خود در فیس بوک را تعطیل کنید. شما به طور رایگان با آژانس امنیت ملی آمریکا کار می‌کنید. پرونده اسندون را بخوانید.   این وزیر ونزوئلایی افزود: کشورها و مردمی که قربانی این جاسوسی شده‌اند […]

ایریس وارلا، وزیر زندان‌های ونزوئلا با اشاره به افشاگری‌های ادوارد اسنودن از جاسوسی‌های سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا گفت: دوستان، حساب‌های کاربری خود در فیس بوک را تعطیل کنید. شما به طور رایگان با آژانس امنیت ملی آمریکا کار می‌کنید. پرونده اسندون را بخوانید.

 
این وزیر ونزوئلایی افزود: کشورها و مردمی که قربانی این جاسوسی شده‌اند باید از دولت آمریکا شکایت کنند تا از محاکمه منصفانه دولت آمریکا اطمینان حاصل کنند.
 
وی که به از حامیان سرسخت هوگو چاوز به شمار می‌رود، تصریح کرد: ما اقتصاد آمریکا را ورشکسته خواهیم کرد.
 
این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که در آخرین خبر از ادوارد اسنودن آمده است که یکی از مقام‌های روسیه در سازمان عفو بین‌الملل از قصد خود برای دیدار با افشاگر اطلاعات محرمانه آژانس امنیت ملی ‌آمریکا که هم‌اکنون در فرودگاه مسکو به سر می‌برد، خبر داد.
 
سرگئی نیکیتین، رئیس عفو بین‌الملل در روسیه، گفت: دیدار با ادوارد اسنودن، افشاگر اطلاعات محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا امروز (جمعه) صورت می‌گیرد اما از اعلام این مساله که این ملاقات در چه مکانی انجام می‌پذیرد، خودداری کرد.
 
خبرگزاری اینترفاکس روسیه نیز گزارش داد که رئیس کانون وکلای مسکو اعلام کرده این دیدار قرار است در ساعت ۱۶:۳۰ به وقت محلی در فرودگاه بین‌المللی پایتخت روسیه صورت گیرد.
 
گمان می‌رود که اسنودن همچنان در محوطه ترانزیت این فرودگاه باشد و همچنان برای اخذ پناهندگی‌ از یک کشور دیگر با مقامات مربوطه به گفت‌وگو می‌پردازد.
 
آژانس‌های خبری روسیه گزارش دادند اسنودن از سازمان‌های مختلف چون دیده‌بان حقوق بشر و شفافیت بین‌الملل خواسته تا در این فرودگاه با وی دیدار کنند. به همین دلیل رئیس کانون وکلای مسکو به خبرگزاری اینترفاکس گفت که دعوتنامه اسنودن را دریافت کرده و قصد دارد با وی دیدار کند.
 
معاون رییس دفتر دیده‌بان حقوق بشر در مسکو نیز اعلام کرد که هنوز مشخص نیست برای ملاقات با اسنودن به این فرودگاه برود یا خیر.
 
افشاگر اطلاعات محرمانه آمریکا از زمان خروج از هنگ‌کنگ و حضور در فرودگاه بین‌المللی مسکو در انظار عمومی ظاهر نشده است.
 
ونزوئلا، نیکاراگوئه و بولیوی سه کشور آمریکای لاتین هستند که اعلام کردند تمایل دارند تا به اسنودن پناهندگی بدهند اما هنوز مشخص نیست که آیا این مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا می‌تواند از مسکو به یک کشور دیگر برود بدون آنکه از حریم هوایی آمریکا یا کشورهای متحد عبور کند.
 
رئیس کانون وکلای مسکو همچنین اعلام کرد، اسنودن به این دلیل خواسته تا با مقام‌های عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر دیدار کند که از روسیه پناهندگی دریافت کند.
 
اسنودن پیشتر درخواست پناهندگی خود را به مقام‌های روس اعطا کرده بود اما ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرده که تنها در صورتی با درخواست این افشاگر موافقت می‌کند که وی به افشای اطلاعات محرمانه آمریکا نپردازد و آن را متوقف کند.
 
مرجع / ایسنا