طبق معمول رهبری شنیده نمی شود!

مجموعه‌های مردمی و فرهنگی چگونه میتوانند در مهار تورم نقش داشته باشند!؟


ادعا میکنیم که غالبا رهبری شنیده نمی‌شود و ما آنچه را می‌خواهیم و داریم زندگی می‌کنیم از رهبری میشنویم و آن قسمت کار که مسئولیتی بر عهده ما میگذارد را اصلا نشنیده گاهی حتی انکار هم میکنیم

نمونه‌اش همین شعار امسال است
“مهار تورم، رشد تولید”
اگر از شما بپرسند که توی آخوند، توی مسجدی، توی هیاتی، توی معلم، پاسدار، مذهبی، ولایی چه کاری امسال میخواهی انجام دهی؟ بنظر کمتر کسی را پیدا می‌کنی که بگوید “میخواهم برای مهار تورم کاری انجام دهم
اصلا مگر کاری از دست من بر می‌آید؟!
این کار مسئولین است آقا”
اگر به او بگوییم خوب رهبری این مسئولیت را بعنوان یک معروف اجتماعی بر گردن تو هم گذاشته!
با نگاهی عاقل اندر سفیه انکار میکند!!

این حالت من هم هست، این حالت شما هم هست. اثباتش هم کار ساده‌ای است، یکبار دیگر پیام رهبری در لحظه تحویل سال را با هم بخوانیم:

رهبر انقلاب: من با توجه به همه‌ی جهات، هم تورّم، هم تولید داخلی، این چیزهایی که مهم است، تورّم که مشکل اصلی است، تولید داخلی که حتماً یکی از کلیدهای نجات کشور از مشکلات اقتصادی است، با توجه به اینها شعار سال را اینجور اعلام می‌کنم: «مهار تورم، رشد تولید.

یعنی باید همه همت مسئولین متوجّه این دو موضوع باشد؛ در درجه اوّل مسئولین، در درجه بعد همین‌طور که گفتم فعالان اقتصادی و فعّالان مردمی و کسانی که دستشان می‌رسد کاری انجام بدهند و فعّالان فرهنگی، صداوسیما که باید فرهنگ‌سازی بکند در این زمینه‌ها، همه اینها باید متوجه این دو نکته‌ی اصلی باشند، در درجه اول مهار تورّم، یعنی واقعاً تورّم را مهار کنند و مسئله تولید را افزایش بدهند».

دیدید براحتی اثبات شد؟!
دیدید ندیده بودیم که رهبری برای کار فرهنگی در امسال هم نقش، جهت و اولویت مشخص کرده؟!

حالا برگردیم به خودمان و بگوییم اولویت فرهنگی ما الان چیست؟ تولیدات ما به چه سمتی در جریان است؟ همان چیزهای سابق؟! پس امر ولی که اقل ولایتش در بسیج استعدادهای عمومی به سمت نقاط اولویت‌دار، خود را نشان میدهد چه؟ این چطور رهبری هست که حتی در خط دهی و جهت دهی به کار فرهنگی هم امرش شنیده نمیشود؟!

عمده مشکل اینجاست که بزرگواران رابطه اقتصاد، اتراف، اختلاف طبقاتی، تبعیض، فقر، تجمل، اسراف، بغی اقتصادی، و…. را با تولید ضدفرهنگها توجهی ندارند

بسی جای تامل است…

بنابراین … باید نشست و فکر کرد که مجموعه‌های مردمی و فرهنگی چگونه میتوانند در مهار تورم نقش داشته باشند و برنامه‌های امسال خود را بر این اساس تنظیم نمایند!


@reza_afshar