شکست طولانی‌ترین طلسم آمریکایی‌ها توسط سوادکوهی؛ جردن باروز بالاخره باخت + فیلم

طلسم شکست ناپذیری جردن باروز آمریکایی مقابل حریفان ایرانی این بار در آیووا شکسته شد.

به گزارش عروج، درحالیکه پیش از این همه کشتی‌گیران ایرانی که مقابل جردن باروز آمریکایی قرار گرفته بودند، مغلوب او شدند، این بار علی سوادکوهی موفق به شکست این حریف شد.

سوادکوهی که چند ماه قبل هم کشتی بسیار خوبی مقابل جردن باروز در تورنمنتی بین‌المللی گرفته بود، درحالیکه در لیگ برتر هم موفق به شکست محمد نخودی و سیراکوف روس شده بود، در این مسابقه به نخودی ترجیح داده شد و کار بزرگی انجام داد.

او درحالیکه ۴-صفر از حریف عقب افتاده بود اما در وقت دوم جردن باروز را به زانو کشاند و با نتیجه ۶-۶ این حریف را شکست داد تا اولین کشتی‌گیر ایرانی باشد که باروز را شکست می‎دهد.

بعد از سوت پایان کشتی، پژمان درستکار و سایر اعضای تیم علی سوادکوهی را در آغوش گرفتند و او هم دستان جردن باروز آمریکایی را بالا برد.

باروز که رکورددار ۱۰ مدال کشتی جهان و المپیک در بین هموطنان خودش هست و هفتمین مدال طلای جهانش را نیز امسال در بلگراد به دست آورد، مورد تشویق کشتی‌گیران و مربیان ایران قرار گرفت.

حالا باید دید علی سوادکوهی در چرخه انتخابی تیم ملی آزاد در سال ۲۰۲۳ نیز اینقدر قدرتمندانه ظاهر خواهد شد تا در یک مسابقه مهم جهانی بتواند جردن باروز را شکست داده و صاحب مدال شود.