سخنان حجت الاسلام قرائتی در جلسه‌ ی درس‌های قرآن در اهواز

در كارهاي خداوندي هيچ چيزي جايگزين ديگري نمي‌شود و بايد بار ديگر اسلام را بررسي كنيم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عروج؛ حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در جلسه‌ای از درس‌های قرآن در جمع مسئولان ورزش کشور که عصر ۱۱ دی در اهواز برگزار شد، با بیان اینکه ورزش مقدمه سلامتی است، گفت: سلامت شامل سلامتی جسمی، روحی، روانی، اجتماعی و معنوی است.

وی ادامه داد: در زیارت به امامان می گوییم «السلام علیک بجوامع السلام»؛ که به معنای سلامتی فکر، دست، چشم، اقتصاد، سیاست و اخلاق است. شعار اسلام سلامتی و سلام نام خدا و پیام خدا به اولیایش، نشانه تقاضا بوده و عامل تکبر تکانی انسان می‌شود، سلام عاملی برای محبت و اظهار صلح و نخستین هدیه دو مسلمان که به یکدیگر می‌رسند، است. سلام نشاط آور و امید آفرین و اولین حق هر مسلمان، امان نامه و ساده ترین عمل خیر است که نه زور، نه خرج، نه قرارداد و نه سن و سواد می‌شناسد. سلام اعلام حضور و اگر چه در بیان روان است اما در پاداش سنگین و وسیله تکریم افراد است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور خاطر نشان کرد: یکی از امتیازاتی که ورزش باستانی نسبت به سایر ورزش‌ها دارد، گفتن بسیار کلمه امیرالمومنین(ع) در آن است. ما به ارزش‌های خود توجه داشته باشیم. اگر قرآن را برداریم چه چیزی می توانیم جای آن بگذاریم؟ هنوز دنیای ورزش وارد نماز نشده است.

وی بیان کرد: ما همه چیزمان آفت دارد و ورزش ایران لازم نیست از ورزش‎های دیگر تقلید کند. باید روی ورزش سالم کار کنیم و در دنیای ورزش مبتکر باشیم. من یک طلبه هستم و در دنیای آخوندی هم ابتکار انجام داده‌ام. اسلام برای سلامتی ارزش بسیاری قائل است و لازم نیست تقلید کنیم و خودمان می‌توانیم ابتکار داشته باشیم.

در این مراسم همچنین عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی پژوهشی وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: عزم مدیران ورزش براین است که بتوانند با یک همت جمعی ورزش پاک، معنوی و معرفتی را حاکم کنند تا بتوانیم فضای ورزش کشور را از عطر نماز آکنده کنیم.

وی ادامه داد: سعی بر آن است تا بتوانیم از تمام ظرفیت‌های فرهنگی کشور برای تقویت فرهنگ ورزش کشور استفاده کنیم تا فضای معنوی مورد انتظار همه مردم در کشور حاکم شود.