رونمایی کتاب جامع شهدای دانشگاه چمران با حضور وزیر علوم

آیین رونمایی از کتاب جامع شهدای دانشگاه شهید چمران اهواز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

به گزارش عروج، به نقل از روابط عمومی دانشگاه چمران اهواز، آیین رونمایی از کتاب جامع شهدای،  دانشگاه شهید چمران اهواز امروز هم‌زمان با نخستین روز از دهه‌ مبارک فجر در تالار اجتماعات شهید مطهری دانشکده‌ علوم برگزار شد.

 کتاب «شاهدان ملکوت» به منظور معرفی شهدای دانشگاه شهید چمران اهواز و به همت عابدین دهنوری مدیر دفتر شاهد و ایثارگر این دانشگاه گردآوری و تالیف شده است.

در کتاب «شاهدان ملکوت» علاوه بر رفع اشکال کتاب پیشین معرفی زندگی‌نامه‌ شهدای دانشگاه شهید چمران اهواز، زندگی‌نامه‌ ۶۲ شهید که اطلاعاتی از آنان موجود نبود جمع‌آوری شده است و اطلاعات ۲۰ شهید کارمند و سه شهید هیئت‌علمی نیز به این کتاب افزوده شده است.

 تعداد شهدای دانشگاه از ۴۵ شهید در کتاب «شاهدان ملکوت» به ۱۰۷ شهید در «کتاب جامع شهدای دانشگاه» افزایش یافته است که بسیار ارزشمند و قابل توجه است. از این تعداد ۸۴ شهید دانشجو، ۲۰ شهید کارمند و تعداد سه شهید استاد می‌باشند.  این کتاب شامل سه فصل «شهدای دانشجو»، «شهدای کارمند» و «شهدای استاد» است.

در ادامه محمدعلی‌ زلفی‌گل در نشست معاونان دانشجویی دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی کشور که در سرسرای آمفی تئاتر دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز  برگزار شد اظهار داشت: یک معاون دانشجویی موفق باید مسئولان دانشگاه و هیئت رییسه را به صورت دائم بین دانشجویان همراه کند تا از نزدیک شاهد مشکلات و مطالبات دانشجویان باشند و در این صورت مسائل آنها آسان تر برطرف می‌شود.

زلفی‌گل در ادامه به دیگر وظایف معاون دانشجویی اشاره کرد و گفت: یک معاون دانشجویی خوب باید از طریق برقراری ارتباط صمیمانه با دانشجویان مانند پدر و مادری مهربان باشد تا دانشجویان راحت تر بتوانند مشکلات خود را برای وی بازگو کنند.

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت: معاونان دانشجویی دانشگاه در ترم گذشته سختی‌های زیادی را متحمل شده و با صبوری مدیریت کردند.

این مقام مسئول اظهار داشت: معاونت دانشجویی به منظور موفقیت دراین حوزه باید تا حد امکان ارتباط بسیار نزدیک با دانشجویان برقرار کرده و سعی کند همواره در کنار آنها باشد. برای محقق شدن این هدف معاونت دانشجویی می تواند در سلف سرویس، سرویس های رفت و آمد دانشجویان، سالن های ورزشی و خوابگاه‌ها در کنار دانشجویان حضور داشته باشد.

هفتاد و یکمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور از ۱۲ تا ۱۴ بهمن ماه با حضور دکترهاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان و دکتر مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان در دانشگاه شهید چمران اهواز در حال برگزاری است.