به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر:

دیدار اعضای رویداد ملی ” خانه ام خرمشهر”با رزمنده و قهرمان مدافع خرمشهر

حوزه هنری انقلاب اسلامی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر با سید صالح موسوی جانباز دفاع مقدس و از قهرمانان و مدافعین خرمشهر در دوران جنگ تحمیلی دیدار و تجلیل کرد.

به گزارش عروج، طی آئینی شامگاه دوشنبه دوم خرداد ماه سید مهدی ابطحی دبیر مجموعه رویدادهای ملی و منطقه‌ای «خانه‌ام خرمشهر»، شهریار قلی گشتی مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی آبادان و جمعی از نیروهای انقلابی با جانباز دوران دفاع مقدس و رزمنده مدافع خرمشهر در جنگ تحمیلی با خانواده سید صالح موسوی دیدار و از ایشان تقدیر کرد.

در این آیین سید صالح موسوی  نقش زنان در دوران دفاع مقدس را بی بدیل خواند و عنوان کرد: زنان آبادان و خرمشهر در دوران دفاع مقدس در کنار مردان این دو شهر نقش بی بدیلی را در دفاع از این شهرها و خاک وطن ایفا کردند.

این جانباز و مدافع خرمشهر در دفاع مقدس، افزود: در واقع زنان آبادان و خرمشهر عاملی برای ایستادگی و مقاومت مردان در برابر رژیم بعث عراق بودند و این امر باعث شد تا ما به عنوان رزمنده توانستیم ضربات مهلکی را به ارتش دشمن وارد کنیم.

موسوی بیان کرد: اگر زنان آبادان و خرمشهر در این منطقه حضور نداشتند ما بعنوان مدافعین آبادان و خرمشهر هیچ گاه نمی‌توانستیم در مقابل رژیم بعثی قرار بگیریم و از خاک این میهن اسلامی دفاع کنیم.

وی ادامه داد: بعنوان یک رزمنده دوران دفاع مقدس مدیون رشادت ها و جانفشانی های زنان ایران زمین در دوران دفاع مقدس بویژه همسر خود هستم.

گفتنی است؛ این رزمنده و مدافع خرمشهر در جنگ تحمیلی، همچنین در ادامه به بیان بخشی از خاطرات خود که مربوط به عملیات آزادسازی خرمشهر و نحوه مجروحیت و شهادت همرزمانش بود پرداخت.