دوره تهذیب ویژه طلاب نو ورود خوزستان برگزار می شود

عاون تهذيب حوزه علميه خوزستان از برگزاري دوره آداب تهذيب ويژه طلاب جديد حوزه علميه خبرداد.

حجت الاسلام حسن آل عامر، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری دوره تهذیب ویژه طلاب نو ورود اظهار داشت: این دوره در مدارس علمیه استان خوزستان در حال برگزاری است.

 

وی با بیان این که دوره تهذیب طلاب تا ۲۶ مرداد ماه سال جاری ادامه خواهد داشت، ابراز داشت: این دوره براساس مطالب یاد شده در کتاب «آداب اسلامی» اثر محمود اکبری خواهد بود.

حجت الاسلام آل عامر با اشاره به این که حضور طلاب در این دوره سبب شناخت بیشتر آن ها از فضای حوزه علمیه می شود، خاطرنشان کرد: طلاب در طول این دوره به صورت اجمالی با کتب پایه نخست حوزه علمیه آشنا می شوند.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان در ادامه با بیان این که شناخت فضای حوزه علمیه و چگونگی رفتار و منشی که طلاب باید در این مرکز آموزشی باید اتخاذ کنند از دیگر اهداف برگزاری دوره تهذیب خواهد بود، خاطرنشان کرد: رفتار، کردار و اخلاق مطلوب و در راستای ویژگی های دین مبین اسلام رمز موفقیت طلاب در تبلیغ دانسته های خود خواهند بود.

حجت الاسلام آل عامر همچنین تصریح کرد: دوره تهذیب ویژه طلاب جدید با حضور اساتید برجسته در عرصه روانشناسی، اخلاق اسلامی و دینی، مهارت ها درسی و زندگی برگزار خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان با بیان این که طلاب نو ورود باید در این دوره شرکت کنند، اظهار داشت: طلاب با شرکت در این دوره توان ورود به عرصه دروس حوزوی را کسب می کنند.

حجت الاسلام آل عامر در ادامه بیان داشت: پس از پایان دوره تهذیب، طلاب وارد دوره تثبیت و اختبار شده و به درس و بحث حوزوی خواهند پرداخت.