دستگیری کلاهبردار ۶۰۰ میلیارد ریالی در شوش

فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: یک کلاهبردار در شوش با وعده اعطای سودکلان در مجموع ۶۰۰ میلیارد ریال از مالباختگان کلاهبرداری کرده است.

به گزارش عروج، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سید محمد صالحی، اظهار داشت: پس از دریافت شکایت‌های زیادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری با وعده اعطای سودکلان “شبکه هرمی” موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات این فرماندهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارآگاهان پلیس اطلاعات با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های درون و برون سازمانی، محل اختفای فرد کلاهبردار را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

صالحی اظهار کرد: متهم در تحقیقات فنی و در مواجهه با اسناد و مدارک به بزه ارتکابی با شیوه اعطای سودکلان از تعداد تقریبی ۵۰۰ نفر شاکی بالغ بر۶۰۰ میلیاردریال اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی استان خوزستان با اعلام اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شده است، افزود: کلاهبرداران از کم اطلاعی مردم سوءاستفاده و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند از این رو باید با آموزش همگانی، افزایش سطح سواد مالی و ایجاد بستر سرمایه‌گذاری مطمئن در سطح جامعه این آمار را کاهش داد