خوزستان آباد در گرو مطبوعات عدالتخواه

مدتیست همزمان با اوج گرفتن مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم ، فضای مطبوعاتی خوزستان دچار چالش و درگیری‌های رسانه‌ای شده و جالب است بدانید محور این درگیری نه مشکلات مردم، بلکه تصاحب کرسی مدیریت خانه مطبوعات این استان است.

به گزارش عروج؛ اهمیت مدیریت این مجموعه صنفی برمی‌گردد به تاثیری که جایگاه خانه مطبوعات در نفوذ به روابط عمومی صنایع پرپول و دستگاهای دولتی ثروتمند خوزستان دارد.

مسئله‌ای که ریشه آن را باید در گردش چند ده میلیاردی آگهی‌های مطبوعات خوزستان دید. مبالغ هنگفتی که بخش زیادی از آن در جیب افرادی می‌رود که هر کدام مستقیم و غیرمستقیم صاحب چند روزنامه فیک و خالی از مخاطب هستند.

روزنامه‌هایی که برخی حتی چاپ نمی‌شوند و کوچکترین ضریب رسانه‌ای ندارند. و فقط هر سال میلیاردها تومان پول بیت المال در قالب آگهی به حساب آنها واریز می‌شود‌.

و عجیب است که بخشی از این آگهی ها هم‌اکنون از سوی اداره ارشاد اسلامی خوزستان در بین این رسانه‌ها توزیع می‌گردد.

و حال که خانه مطبوعات با تلاش مجموعه دغدغه‌مند و دلسوز مطبوعاتی خوزستان از قبضه برخی که سالها در آنجا اطراق کرده بودند رها شده، این اصلاحات به مذاق برخی خوش نیامده و در تلاشند تا با فشار و پیگیری فراقانونی مجددا به قدرت بازگردند.

اعتقاد بنده این است که خوزستان آباد در گرو مطبوعاتی عدالت خواه و مطالبه‌گر است. و این مسئله روی نمی‌دهد مگر به شفافیت و اصلاح ساختارهای فسادزا.