به ریاست وزیر جهاد کشاورزی و با حضور فتوحی معاون استاندار‌؛

جلسه شورای کشاورزی شهرستان‌های ایذه و دزپارت برگزار شد

آقارضا فتوحی ضمن اشاره به مسائل و مشکلات این شهرستانها گفت:با توجه به اینکه در شهرستان دزپارت فعالیتی در بخش صنعتی وجود ندارد و مهمترین کار مردم منطقه در بخش کشاورزی است، ایجاد کشت و صنعت در شهرستان ایذه و دزپارت میتواند اثر گذاری ویژه ای در رونق تولید، اقتصاد و افزایش اشتغال داشته باشد.

به گزارش عروج به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان امذوز پنج شنبه ۲۵ فروردین ماه، جلسه شورای کشاورزی شهرستان‌های ایذه و دزپارت به منظور بررسی مشکلات کشاورزی و دامپروری این شهرستانها به ریاست سید جواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی و با حضور آقارضا فتوحی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان و جمعی از مدیران کشوری، استانی و شهرستانی در محل فرمانداری شهرستان ایذه برگزار شد.

آقارضا فتوحی در این جلسه ضمن اشاره به مسائل و مشکلات این شهرستانها که طی بازدید هوایی به سمع و نظر وزیر رسید گفت:با توجه به اینکه در شهرستان دزپارت فعالیتی در بخش صنعتی وجود ندارد و مهمترین کار مردم منطقه در بخش کشاورزی است، ایجاد کشت و صنعت در شهرستان ایذه و دزپارت میتواند اثر گذاری ویژه ای در رونق تولید، اقتصاد و افزایش اشتغال داشته باشد.

وی با تاکید بر محدودیت بودجه ی دولت جهت اختصاص بر این بخش از وزیر درخواست کرد: جهت رفاه حال مردم این شهرستانها با پیگیری و هدایت سرمایه گذاران نیمه دولتی مانند شستا، تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد مستضعفان، بنیاد شهید، بنیاد علوی و… به این سمت باعث رونق اشتغال و تولید در این شهرستانها شوند.

فتوحی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مشکلات در تمام سطح کشور این است که سدها ساخته شده اما کانال های درجه یک،دو،سه ساخته نشده و یا اگر ساخته شده، محدود هستند، از وزیر خواست با توجه به محرومیت مردم این منطقه ، ساماندهی سدها و کانالها در این منطقه را در اولویت قرار دهند.

موضوع دیگری که معاون استاندار در این جلسه مطرح کرد پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری محصولات غالب این شهرستان به خصوص پرورش و پروار بندی دام سبک و سنگین با توجه به آب و هوای این شهرستان از جمله دریافت مجوزهای کامل جهت زنجیره ی کامل مرغ، از تولید و بسته بندی و…. بود.